تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3396682
شناسه : 3396682
تاریخ :
سری اوپو Reno 9 معرفی شد؛ تراشه‌ Snapdragon 8+ Gen 1 و حداکثر ۱۶ گیگابایت رم اقتصاد ایران: خانواده‌ی سه عضوی اوپو Reno9 رسماً معرفی شدند. مدل پرو پلاس این محصولات به‌عنوان برترین گوشی از این سری، با تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1، باتری ۴۷۰۰ میلی آمپرساعتی و رم ۱۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اوپو امروز سه گوشی هوشمند از سری Reno 9 رونمایی کرد که شامل مدل استاندارد با تراشه‌ی Snapdragon 778G، مدل پرو با تراشه‌ی Dimensity 8100 و مدل پرو پلاس با سیستم-روی-چیپ قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1 می‌شود. شایان‌ذکر است مدل پایه‌ی اوپو Reno 9 Pro و Reno 9 Pro Plus هردو با رم ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند.

اوپو Reno 9

اوپو Reno 9

مدل استاندارد سری اوپو Reno9 از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی AMOLED با وضوح Full HD پلاس و نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. نرخ نمونه‌برداری لمسی این نمایشگر نیز ۲۴۰ هرتز است.

پنل Reno9 اوپو از رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند و ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر این دستگاه ۸۰۰ نیت است که هنگام پخش محتوای HDR و HDR10 Plus به ۹۵۰ نیت نیز می‌رسد.

اوپو Reno 9

بدنه‌ی پشتی Reno9 از طراحی مشابه سری Reno8 بهره می‌برد، اما جزیره‌ی دوربین آن اکنون هم‌سطح قاب پشتی بوده و فقط لنز دوربین‌ها، بیرون‌زدگی دارند. این دستگاه از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی B&W بهره می‌برد و در بخش جلویی آن نیز یک دروبین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی‌های مدل استاندارد Reno9 اوپو می‌توان به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات اشاره کرد. این محصول به‌طور پیش‌فرض با پوسته‌ی سفارشی ColorOS 13 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ عرضه خواهد شد. وزن این دستگاه ۱۷۴ گرم و ضخامت آن بدون درنظر گرفتن بیرون‌زدگی لنز دوربین‌های پشتی، ۷٫۲ میلی‌متر است.

اوپو Reno9 در چهار رنگ مشکی، طلایی، صورتی و قرمز عرضه می‌شود. نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی این محصول با رم ۸ گیگابایتی با قیمت ۳۵۰ دلار، مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایتی ۳۷۸ دلار و نهایتاً مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن با رم ۱۲ گیگابایت با قیمت ۴۲۰ دلار عرضه می‌شوند. شایان‌ذکر است مدل ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی درحال‌حاضر ازطریق وب‌سایت رسمی اوپو قابل پیش‌خرید است و فروش آن از هفته‌ی آینده آغاز خواهد شد.

اوپو Reno 9 Pro

اوپو Reno 9 Pro

به‌نوشته‌ی GSMArena، مدل پرو سری Reno9 اوپو شباهت‌های زیادی به مدل استاندارد این محصول دارد. این دستگاه از بدنه‌ی سبک و نازک، باتری ۴۵۰۰ میلی‌ آمپرساعتی و نمایشگر ۶٫۷ اینچی AMOLED بهره می‌برد.

Reno9 Pro به تراشه‌ی ۵ نانومتری Dimensity 8100 مجهز شده است که این ویژگی یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با مدل استاندارد است. این گوشی همچنین از پلتفرم پردازش تصویر داخلی اوپو موسوم به MariSiliicon X بهره می‌برد که امکان ثبت ویدیوهای 4K باکیفیت‌تر در شب را فراهم می‌کند و علاوه‌براین قابلیت ضبط فیلم 4K Ultra HDR را نیز ارائه می‌دهد.

اوپو Reno 9 Pro

Reno9 Pro از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. این دوربین همچنین از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه‌ی دید ۱۱۲ درجه، سیستم دوربین پشتی این دستگاه را تکمیل می‌کند. گوشی مذکور همچنین به یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی شبیه مدل استاندارد آن مجهز شده است.

Reno9 پرو در دو نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. این گوشی در رنگ‌های مشکی، طلایی و صورتی به‌فروش می‌رسد. قیمت این دو نسخه به‌ترتیب ۴۹۰ دلار و ۵۳۲ دلار تعیین شده است. خریداران از هم‌اکنون می‌توانند این محصول را سفارش دهند و فروش رسمی آن از ۲ دسامبر (۱۱ آذر ۱۱۴۰۱) آغاز خواهد شد.

اوپو Reno9 Pro Plus

اوپو Reno 9 Pro Plus

Reno9 Pro Plus رده‌بالاترین محصول سری Reno9 است. این گوشی نیز مثل برادران خود از نمایشگر ۶٫۷ اینچی AMOLED و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد اما لبه‌های خمیده‌ی نمایشگر، باعث می‌شود فرم‌فکتور آن کوچک‌تر به‌نظر برسد.

مقاله‌ی مرتبط:

اوپو همچنان از طراحی سری قبلی Reno در بدنه‌ی پشتی Reno9 Pro Plus استفاده کرده است. این دستگاه از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است و از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین به دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر نزدیک تا ۴ سانتی‌متر مجهز شده است.

اوپو Reno 9 Pro Plus

گوشی Reno9 Pro Plus به تراشه‌ی پرچم‌دار Snapdragon 8+ Gen 1 و تراشه‌ی پردازش‌تصویر MariSilicon اوپو مجهز شده است. این دستگاه از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره می‌برد و کاربران می‌توانند انتظار تصاویر و ویدیوهای واضح‌تری از آن داشته باشند.

Reno9 Pro Plus اوپو نسبت به دومدل فوق کمی سنگین‌تر است اما از باتری ۴۷۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد. این دستگاه همچنان به فناوری شارژ سریع ۸۰ وات و درگاه USB C مجهز شده است. محصول مورداشاره در رنگ‌های مشکی و طلایی عرضه خواهد شد، اما اوپو نسخه‌ی ویژه‌ی سبزرنگ آن را با نام Mint Green عرضه خواهد کرد. قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی با رم ۱۶ گیگابایت ۵۶۰ دلار و مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن با رم ۱۶ گیگابایتی ۶۱۶ دلار است.

اوپو Reno 9 Pro Plus

امکان پیش‌خرید مدل Reno9 Pro Plus نیز ازطریق وب‌سایت رسمی اوپو فراهم است و فروش رسمی آن از ۲ دسامبر آغاز خواهد شد.