تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3396598
شناسه : 3396598
تاریخ :
حمله هوایی مجدد ترکیه به شمال عراق و سوریه اقتصاد ایران: منابع رسانه‌ای از حمله هوایی امروز ترکیه علیه مواضع شبه‌نظامیان کُرد در شمال عراق و سوریه خبر دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای عراقی و سوریه از حمله هوایی امروز (پنجشنبه، 24 نوامبر)، ترکیه علیه برخی مناطق در شمال عراق و سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، منطقه «امیدی» و روستاهای «سجیر» در استان دهوک در شمال عراق و برخی مقرهای شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در تل تمر در شمال سوریه هدف بمباران ترکیه قرار گرفتند.

 

 

حمله هوایی ترکیه علیه قسد در تل‌تمر

 

هنوز جزئیاتی درباره تلفات احتمالی حمله امروز ترکیه به شمال عراق و سوریه در دست نیست.

این در حالی است که روز گذشته نیز منابع خبری سوریه از حمله هوایی ارتش ترکیه به تأسیسات نفتی «الشلهومیه» در شرق شرق قاشملی در استان الحسکه خبر دادند.

 در پی این حمله هوایی، آتش‌سوزی گسترده‌ای در این تأسیسات نفتی که در کنترل شبه‌نظامیان کرد سوریه موسوم به «قسد» قرار دارد، به وقوع پیوست.

ترکیه از فردای انفجار استانبول در ۲۲ آبان، حملات توپخانه‌ای و هوایی شدید خود را به مناطق کردنشین در عراق و سوریه آغاز کرده است. با این حال ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیروز گفت عملیات هوایی علیه شبه‌نظامیان کُرد تازه شروع شده است.

او طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، گفت: «تمام کسانی که در انفجار خیابان استقلال در استانبول دخیل بودند را پیدا و مجازات می‌کنیم. ترکیه در برابر این حملات سکوت نخواهد کرد و احزاب حامی گروه‌های تروریستی را می‌شناسد».

دیروز همچنین «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه ۴۷۱ هدف شامل ۲۵۴ تروریست در حملات هوایی به شمال سوریه نابود شده‌اند، مدعی شد که ارتش این کشور فقط محل اختفای تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد. 

«ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه نیز دیروز در نشست آستانه، ضمن تاکید بر این موضوع که سوریه در نتیجه منطق سلطه آمریکا آسیب دیده، تاکید کرد: بهانه‌های اشغالگران ترکیه برای سیاست‌های خود در سوریه، دیگر کسی را فریب نمی‌دهند.

 معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود: «حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک سوریه نقض قوانین بین‌المللی است و با هدف جلوگیری از ایجاد ثبات در سوریه، از بین رفتن دستاوردهای دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​مانع تراشی در روند بازسازی کشور ماست و باید فوراً با هر شرایطی پایان یابد».

پایان پیام/