تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3396564
شناسه : 3396564
تاریخ :
مدیرعامل بورس تهران: سهم بازار بورس در تامین مالی شرکت‌ها به ۲۵ درصد رسید اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به تغییرات نظام تامین سرمایه بازار، گفت: سهم بازار بورس در تامین مالی شرکت‌ها به ۲۵ درصد رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمود گودرزی ظهر پنجشنبه در اولین همایش منطقه‌ای تأمین مالی غرب کشور که با حضور رؤسا و مدیران بورس و فرابورس کشور، هلدینگ‌ها و صندوق‌های بزرگ تأمین سرمایه در اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در نظام سنتی، تأمین مالی در بازارهای جهانی بر عهده بانک‌ها بوده و نقش اساسی در این حوزه داشته است.

وی با اشاره به متغیرهای تأثیر گذار در بازار جهانی تأمین مالی، افزود: بحران‌های سال‌های گذشته در دنیا از جمله کرونا و متأثر بودن شرایط مالی سبب شد نهادهای مالی بین المللی به سمت بازار سرمایه قدم بردارند.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار استان تهران تصریح کرد: با تغییر بازار جهانی در راستای تأمین مالی سبب شد بار سنگین این مسئله به سمت بازار سرمایه رفته و شاهد کیفیت عملکرد باشیم.

گودرزی ادامه داد: گواه این تغییر رویکرد سال‌های گذشته سهم نظام پولی ۹۵ درصدی بانک‌ها در تأمین مالی است که امروز این میزان سهم در نظام‌های بانکی به ۷۵ درصد رسیده است و طی یک دهه توانسته است از کاهش سهم پنج درصدی خود به ۲۵ درصد برسد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های خوب در بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌های مشخص شده در بازار سرمایه کشور آینده خوب و میدان وسیعی پیش پای این بازار خواهیم داشت تا بتوانیم کمک بیشترین به سرمایه گذاری و شرکت‌های سرمایه گذار داشته باشیم.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار استان تهران با تاکید بر اینکه اقتصاد جهانی در دهه‌های گذشته مبتنی بر دارایی‌های فیزیکی و سرمایه پیش می‌رفتند، بیان کرد: تولید ثروت و ارزش افزوده مسیر رویکرد این اقتصاد اما امروز شرکت‌هایی بر اساس دانش در دنیا تولید ثروت می‌کند که این مسیر نیز پیش پای بازار سرمایه کشور ایران قرار خواهد گرفت.

گودرزی با اشاره به اینکه تولید ثروت از طریق دانش برای رونق بازار سرمایه راه اساسی و چشم اندازی بسیار روشن دارد، عنوان کرد: جغرافیای بازار سرمایه باید به سمت بنگاه‌هایی که امروزه الگوی مشابه آنها در دنیا قابل مشاهده است حرکت کند.

وی با اشاره به سهم پایین استان‌های غربی در حوزه حرکتی دانش‌بنیان‌ها، گفت: بیش از هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که سهم چهار استان غربی شامل کردستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان حداکثر ۲.۲ درصد است و این جز نقاط ضعف محسوب می‌شود.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار استان تهران افزود: آغاز فعالیت در حوزه بورس و بازار سرمایه برای استان کرمانشاه با توجه به نرخ بالای بیکاری می‌تواند بسیار جذاب و در عین حال امیدوار کننده برای جوانان و کاهش بیکاری این استان باشد که بر همین اساس حمایت‌های لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت.