تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3396051
شناسه : 3396051
تاریخ :
۲۵ درصد قارچ کشور در ملارد تولید می شود اقتصاد ایران: فرماندار ملارد گفت: ۲۵ درصد قارچ کشور در ملارد تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، جابر کریمی چهارشنبه در اولین جلسه صادرات غیر نفتی که با حضور جمعی از تولید کنندگان و صادرکنندگان این شهرستان برگزار شد، در سخنانی با اشاره به سیاست و رویکرد دولت سیزدهم درباره حمایت از صادرات غیر نفتی اظهار داشت: برای حل مشکلات اقتصادی با تمام توان حاضر هستیم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته با اتخاذ تصمیمات حمایتی و ارائه مشوقات در حوزه صادرات غیرنفتی از سوی دولت، شاهد رشد قابل توجه محصولات غیرنفتی بوده ایم و فرمانداری ملارد نیز جهت تحقق این اهداف تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

کریمی ادامه داد: بر اساس اعلام معاونت توسعه بازرگانی استان تهران، صادرات غیرنفتی این استان در شش ماهه سال جاری ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

فرماندار ملارد در ادامه جمع آوری بانک اطلاعاتی صادرکنندگان را نیز مهم برشمرد و افزود: صادر کنندگان سود و ارزآوری خوبی برای کشور دارند و با تشکیل بانک اطلاعاتی از صادرکنندگان پیش بینی ما این است که حدود ۱۰ درصد واحدهای تولیدی این شهرستان باید به طور خاص و ویژه دیده شوند.

نماینده عالی دولت در ملارد یادآور شد: باید میزان صادرات واحدهای تولیدی مستقر در ملارد مشخص، مشکلات صادراتی آنان احصاء، دسته بندی و بر اساس اولویت از مسئولین مربوطه در سطح استانی و کلان پیگیری شود.

وی به ظرفیت تولید قارچ در ملارد نیز پرداخت و گفت: ۲۵ درصد قارچ کشور در ملارد تولید می‌شود و این محصول را می‌توان با برندسازی به کشورهای بیشتری صادر و به اقتصاد کشور کمک کرد.

کریمی تصریح کرد: عمده مشکلات مطرح شده در این جلسه مربوط به حوزه گمرک، مالیات و موانع بروکراسی اداری است که مسائل مطرح شده از طریق مکاتبه و به صورت حضوری از مسئولان استانی پیگیری خواهد شد.