تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3395879
شناسه : 3395879
تاریخ :
خودروی خفن که رکورد شتاب را شکست+ عکس اقتصاد ایران: پینین فارینا باتیستا رکورد پرشتاب ترین خودرو جهان را شکست. در ادامه جزئیات رکورد شکنی این ابرخودرو برقی را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پینین فارینا باتیستا به عنوان یک ابرخودروی برقی به تازگی طی آزمایشی در اتودروم دبی توانست رکورد ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت)، ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) و رکورد ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را بشکند. همچنین این خودرو به رکورد سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کرده که یک رکورد جدید در میان خودروهای الکتریکی جهان به شمار می‌رود.

جزئیات شکست رکورد پرشتاب ترین خودرو جهان

شرکت پینین فارینا اعلام کرد این ابرخودرو برقی با حضور کارشناسان گینس توانست ظرف مدت ۱.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت و ظرف مدت ۱.۷۹ ثانیه از صفر به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت دست پیدا کند و به پرشتاب ترین خودرو جاده ای در جهان تبدیل شود. همچنین این خودرو ظرف مدت ۴.۷۵ ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کرد.

تصاویر یک خودرو خفن که رکورد شتاب را شکست

مدیر تولید پینین فارینا در خصوص این رکورد شکنی عنوان کرد ما تقسیم وزن و تنظیم مرکز ثقل باتسیتا را بهینه کردیم و ترکیب شاسی، تیونینگ سیستم تعلیق و تایرها را در هزاران کیلومتر مورد آزمایش قرار دادیم. ضمن اینکه تقسیم گشتاور ۴ موتور باعث شده تا این ابرخودرو به پرشتاب ترین خودروی جاده ای جهان تبدیل شود.

تصاویر یک خودرو خفن که رکورد شتاب را شکست

گفتنی است چهار پیشرانه این خودرو به صورت ترکیبی قدرتی برابر با 1900 اسب بخار و گشتاور 2300 نیوتن‌متر را به تولید می‌رسانند. شرکت سازنده باتری‌های 120 کیلووات ساعتی این ابرخودرو برقی را در کف خودرو نصب کرده تا فرایند تقسیم وزن و تعادل آن با چیدمان T شکل در شرایط ایده‌آلی باشد.

تصاویر یک خودرو خفن که رکورد شتاب را شکست

شرکت ایتالیایی پینین فارینا این ابرخودرو را با قیمتی حدود ۲.۲۵ میلیون دلار و فقط در تعداد محدود ۱۵۰ دستگاه به تولید می‌رساند. فرایند مونتاژ آن به صورت دستی طی تابستان سال جاری آغاز شده و نخستین سری از آن نیز قرار است به زودی به دست مشتریان برسد. گفتنی است پینین فارینا باتیستا نخستین بار در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد.