تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3395442
شناسه : 3395442
تاریخ :
وزیر ارتباطات با معاون رسانه‌های جمعی روسیه دیدار کرد اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه در تهران با دیدار و گفت وگو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، الکساندر شویتوف معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه با عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توافقات انجام شده در سفرش به روسیه که در تابستان گذشته انجام شد، گفت: بخشی از توافقات انجام شده در آن سفر اجرایی و به عقد قرارداد با شرکتهای ایرانی منجر شده است که جای خوشحالی دارد. اما هنوز بخش دیگری اجرایی نشده و نیاز به هماهنگی و پیگیری دارد.
زارع پور تحقیق و توسعه روی موضوعات مورد توافق طرفین را از دیگر موضوعات برای همکاری مشترک با طرف روسی عنوان کرد و گفت: در ایران شرکت های دانش بنیانی داریم که ظرفیت های خوبی برای شروع همکاری های مختلف با طرف های روسی دارند که امیدوارم در این سفر با آنها و توانایی هایشان آشنا شوید.
وی همچنین با اشاره به همکاری های مشترک بین دو کشور در حوزه های مختلف کاری این وزارتخانه از توسعه زیرساختهای ارتباطی تا همکاری های فضایی، گفت: رفت و آمدها میان دو کشور کمک می کند که موانع موجود این همکاری ها برطرف شود و پیشنهاد می کنم کارگروه مشترک دایمی برای دنبال کردن موضوعات ایجاد شود تا اجرایی شدن توافقات سرعت بیشتری به خود گیرد.
الکساندر شویتوف معاون وزیر توسعه دیجیتال و ارتباطات جمعی روسیه نیز ضمن ابلاغ سلام گرم و تشکر وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، با اشاره به روند رو رشد همکاری های دو جانبه میان ایران و روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تیمی متشکل از شرکت های روسی در این سفر همراهی ام می کنند و آماده ایم تا در تهران در مورد موضوعات مورد نظر دو طرف بحث و بررسی نهایی صورت گیرد.
وی در این سفر از حضور شرکتهای روسی علاقه مند به توسعه زیرساختهای ارتباطی خبر داد و افزود: باتوجه به وقوع تحریم ها برای کشور روسیه، برنامه ریزی کرده ایم تا ظرف مدت مشخصی نسبت به تولید تجهیزات مورد نیاز خود در داخل کشور اقدام کنیم و در این زمینه می توانیم از توانمندی های شرکت های ایرانی بهره ببریم.
در سفر معاون وزیر توسعه دیجیتال روسیه و تعدادی از شرکت های روسی به تهران قرار است در موضوع توسعه زیرساختهای ارتباطی، سرمایه گذاری برای توسعه فناوری های مورد نیاز طرفین، توسعه صادرات محصولات فناورانه ایران به روسیه توافقاتی صورت گیرد.

پایان پیام/