تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3392566
شناسه : 3392566
تاریخ :
انجمن تجاری پاکستان: ایجاد کانال‌های بانکی با ایران و روسیه ضرورت است اقتصاد ایران: انجمن تجاری پاکستان اعلام کرد، بانک مرکزی پاکستان هیچ کانال بانکی رسمی با بازارهای ایران و روسیه ایجاد نکرده اما ایجاد کانال‌های بانکی با این کشورها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از اکسپرس تریبیون، انجمن تجاری پاکستان اعلام کرد، بانک مرکزی پاکستان (SBP) هیچ کانال بانکی رسمی با بازارهای ایران و روسیه ایجاد نکرده است از اینرو از پتاسیل این بازارهای نمی توان استفاده کرد.

احمد جواد، معاون انجمن تجاری پاکستان گفت: ‌بانک مرکزی پاکستان باید از طریق صدور به موقع فرم های الکترونیکی و ایجاد تمهیدات ویژه برای کانال های بانکی شرایط را برای صادرکنندگان به ویژه برای بازارهای ایران و روسیه تسهیل کند.‌

جواد افزود: «بازار ایران می‌تواند سالانه 60 تا 80 هزار تن نارنگی جذب کند، این در حالی است که اندازه بازار روسیه، اوکراین و بلاروس (بزرگ‌ ترین واردکننده مرکبات در جهان) برای مرکبات پاکستانی را می ‌توان در کمترین زمان از حجم کنونی حدود 50 هزار تن به دو برابر افزایش داد. البته این امر به ایجاد لینک های بانکی رسمی از سوی دولت پاکستان بستگی دارد.»

وی توضیح داد: « مرکبات با میانگین برداشت سالانه 2.4 میلیون تن، حدود 30 درصد از کل تولید میوه پاکستان را تشکیل می دهد. این میزان از دو دهه گذشته، سالانه 1.5 درصد بیشتر شده است. در همین دوره میزان صادرات نیز سالانه 17 درصد افزایش یافت.»

این مقام پاکستانی هشدار داد، با توجه به کاهش 50 درصدی تولید میوه در اثر کمبود شدید آب و افزایش غیرمنتظره دما، احتمالا قیمت پرتقال در زمستان امسال افزایش یابد.