تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3390172
شناسه : 3390172
تاریخ :
۳۵ سالن سینما به ظرفیت سینماهای خراسان رضوی افزوده می‌شود اقتصاد ایران: مشهد ـ رئیس سازمان سینمایی گفت: تا پایان سال جاری با ساخت ۳۵ سالن سینما به ظرفیت سینماهای خراسان رضوی افزوده می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: قرار است تا در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های کامل‌تر و جامع‌تری در استان خراسان رضوی اجرا شود همچنین تا پایان سال جاری با ساخت ۳۵ سالن سینما به ظرفیت سینماهای خراسان رضوی افزوده می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه افزود: امکان نمایش برخی از آثار سینمایی مناسب همراه با زیرنویس برای زائران خارجی وجود دارد و باید برای این موضوع برنامه ریزی کرد تا شاهد تأثیرات معنوی باشیم.

وی بیان کرد: ویژگی منحصر به فرد خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور وجود بارگاه منور امام هشتم حضرت امام رضا (ع) است و این ظرفیت می‌تواند باعث شود تا این شهر برگزار کننده جشنواره‌های سینمایی در حوزه زیارت باشد.

خزاعی ادامه داد: با هدف شناخت ظرفیت‌های استان‌های مختلف کشور، سفرهای استانی در نظر گرفته شد و اولویت این سفرها از استان‌های محروم آغاز شد و نوزدهمین سفر، حضور در استان خراسان رضوی بود.

رئیس سازمان سینمایی گفت: بر همین اساس، امضای توافق‌نامه‌ای با استانداران در دستور کار قرار گرفت و امروز نوزدهمین تفاهمنامه استانی با توجه به تغییر رویکرد دولت سیزدهم و عزم جدی سازمان سینمایی برای احیای سینماهای استانی، توجه به زیرساخت سینماها در استان‌ها و تقویت سینمای جوان به امضا می‌رسد.

باید تمرکز ویژه‌ای در حوزه هنرهای نمایشی با نگاه محتوایی شکل بگیرد

در ادامه یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز اظهار کرد: باید برنامه‌های محتوایی بسیاری فراهم شود تا زائران امام رضا (ع) در ایام فراغت خود بتوانند از آنان بهره مند شوند زیرا بیان نیکی‌های ائمه با زبان سینما، تئاتر و سایر هنرها باعث جلب بیشتر مردم به این خاندان خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: این استان دارای ظرفیت استثنایی بسیار بزرگی به واسطه وجود بارگاه منور رضوی است و لذا باید تمرکز ویژه‌ای در حوزه هنرهای نمایشی با نگاه محتوایی شکل بگیرد زیرا سالانه شاهد حضور زائران بسیاری از نقاط مختلف جهان و ایران در مشهد هستیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس لازم است تا مکان ارائه و نوع فیلم به درستی انتخاب شود تا مخاطب را تحت تأثیر خود قرار دهد و اگر هر کدام از این موارد دچار ضعف شود مخاطب به فیلم واکنش مناسبی نخواهد داشت.