تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3386973
شناسه : 3386973
تاریخ :
ترخیص لپ‌تاپ از گمرک اقتصاد ایران: در بازار رقابتی ایران صادرات و واردات بسیاری از کالاها اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. در این میان یکی از کالاهای محبوب خارجی که در بازارهای رقابتی داخلی استقبال زیادی داشته واردات انواع لپ‌تاپ‌ها هستند. کمپانی‌های بسیاری در کشورهای خارجی اقدام به طراحی و تولید انواع لپ‌تاپ‌ها کرده‌اند که به دلیل کیفیت و کارایی فوق‌العاده، توجه بازار جهانی را به سمت خود معطوف کرده‌اند؛ بنابراین واردات این نوع کالا بسیار مفید و مقرون‌به‌صرفه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

در بازار رقابتی ایران صادرات و واردات بسیاری از کالاها اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. در این میان یکی از کالاهای محبوب خارجی که در بازارهای رقابتی داخلی استقبال زیادی داشته واردات انواع لپ‌تاپ‌ها هستند. کمپانی‌های بسیاری در کشورهای خارجی اقدام به طراحی و تولید انواع لپ‌تاپ‌ها کرده‌اند که به دلیل کیفیت و کارایی فوق‌العاده، توجه بازار جهانی را به سمت خود معطوف کرده‌اند؛ بنابراین واردات این نوع کالا بسیار مفید و مقرون‌به‌صرفه است.

تعرفه گمرکی برای ترخیص لپ‌تاپ از گمرک

لپ‌تاپ به‌عنوان کالایی که نرخ ترخیص، صادرات و واردات آن بالاست شناخته شده. لازم به ذکر است که صادرات و واردات لپ‌تاپ و لوازم جانبی با هر برندی و هر میزانی به کشور واردکننده ترخیص می‌گردد. این محصول تولید داخلی مشابهی ندارد و مورداستفاده بسیاری از شرکت‌ها، دانشجویان، دانش‌آموزان، منازل و غیره قرار می‌گیرد. با همه این توضیحات، واردات کالا و ترخیص لپ‌تاپ و لوازم جانبی به تبحر و دانش خاصی احتیاج دارد و اگر در مسیر درست آن انجام نشود به‌راحتی قابل انجام نیست.

نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی

بر اساس بند (ه) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی در همه موارد، از جمله محاسبه حقوق ورودی بر اساس نرخ ارز اعلام شده بانک مرکزی، نرخ سامانه مبادله الکترونیکی(ای تی اس) در روز اظهار و مطابق ماده ۱۴ قانون امور گمرکی است. همچنین در سال ۱۴۰۱ نرخ 4درصد حقوق گمرکی یاد شده در صدر بند(د) ماده(۱) قانون امور گمرکی برای کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و همچنین نهاده‌های کشاورزی و دامی به یک درصد تقلیل می‌یابد. نرخ سامانه «ETS» بانک مرکزی، نرخی نزدیک به بازار است.

کشورهای عمده صادرکننده لپ‌تاپ به ایران کدام هستند؟

به ترتیب امارت، چین، ترکیه، مالزی و هلند از صادرکنندگان لپ‌تاپ به بازار ایران هستند.

در پایان باید گفت بخشی از خدمات شرکت های بازرگانی معتبر شامل:

در این حوزه قابل‌ارائه است و می توانید از این خدمات بهره مند شوید.