تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3381275
شناسه : 3381275
تاریخ :
عرضه اولیه امروز اوراق سکه در بورس کالا با وجود مخالفت رییس کمیته فقهی اقتصاد ایران: بانک مرکزی با وجود مخالفت رییس کمیته فقهی از عرضه اولیه امروز اوراق سکه در بورس کالا برای اشخاص حقیقی و صندوق های سرمایه گذاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی از عرضه اولیه اوراق سکه بهار آزادی در بورس کالا برای امروز خبر داد و اعلام کرد: این اوراق معاف از مالیات بوده و کلیه اشخاص حقیقی می توانند حداکثر معادل ۱۰۰ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و صندوق های سرمایه گذاری طلا بدون محدودیت، نسبت به خرید اقدام کنند.

براساس این گزارش، سررسید اوراق سکه بانک مرکزی، شش ماه پس از عرضه اولیه با تسویه نقدی در سررسید بوده و قیمت تسویه نقدی اوراق نیز معادل میانگین موزون قیمت های پایانی تمامی گواهی های سپرده سکه بانک ها و اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالا در آخرین جلسه معاملاتی خواهد بود.

معاملات ثانویه اوراق سکه مرکزی در بورس کالا انجام می شود و دارندگان اوراق درصورت تمایل به فروش اوراق زودتر از سررسید، می توانند اوراق سکه را در بورس کالا به قیمت روز به فروش برسانند.

بانک مرکزی تسویه نقدی اوراق در سررسید و نقدشوندگی این اوراق در بازار ثانویه بورس کالا به قیمت روز را متعهد می شود. اوراق سکه بانک مرکزی علاوه بر امکان سرمایه گذاری در طلا، قابلیت توثیق در بانک ها برای اخذ انواع تسهیلات را نیز دارد.

در این میان غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیته فقهی بانک مرکزی گفت:این اوراق با توجه به آنکه فقط بصورت تسویه نقدی منتشر خواهد شد و امکان تحویل فیزیکی سکه ندارد، مورد تایید کمیته فقهی بانک مرکزی نیست.
 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام