تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3377105
شناسه : 3377105
تاریخ :
وزیر بهداشت: باید به سمت خودکفایی درحوزه دارو حرکت کنیم اقتصاد ایران: نیشابور ـ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی کشور گفت: کشور امروز نیازمند تولید است و باید به سمت خود کفایی در حوزه دارو و تجهیزات حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  بهرام عین الهی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه علی رغم تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن شاهد رشد علمی بسیار خوبی در کشور هستم و اغتشاشات اخیر نیز در راستای عدم رشد علمی جمهوری اسلامی ایران بود که منجر به شکست شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی کشور افزود: دانشمندان، دانشجویان و اساتید ما به شدت در حال فعالیت هستند و ما در حوزه دانشگاهیان در یکسال اخیر دولت سیزدهم به رشد ۴۳ درصدی رسیدیم.

وی بیان کرد: در حوزه شهرک‌های علم و فناوری ۱۲ شهرک فعال داریم و کشور امروز نیازمند تولید است و باید به سمت خود کفایی در حوزه دارو و تجهیزات حرکت کنیم.

عین الهی ابراز کرد: خوشبختانه با تلاش مسئولین و پزشکان ایرانی قوی‌ترین کشور منطقه در حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران است و ما در تمام شاخص‌های پیشرفت سلامت با فاصله زیادی از کشورهای منطقه جلو هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی کشور اظهار کرد: متاسفانه مصرف سیگار در کشور به شدت بالاست و ۱۳ درصد مرگ و میر در کشور نیز به مصرف سیگار اختصاص دارد در این راستا امیدواریم با اهتمام نمایندگان مجلس قانون مالیات بر سیگار در کشور وضع شود.