تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3360831
شناسه : 3360831
تاریخ :
مایکروسافت با رونمایی مدل آرم سرفیس پرو ۹ میخ نهایی را بر تابوت سرفیس پرو ایکس کوبید اقتصاد ایران: سرفیس پرو ۹ مایکروسافت در یکی از کانفیگ‌هایش با پردازنده‌ی آرم عرضه می‌شود. با رونمایی این لپ تاپِ تبدیل‌پذیر، سرفیس پرو ایکس دیگر جایی در لاین‌آپ مایکروسافت ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مایکروسافت در جریان برگزاری رویداد جدیدش اعلام کرد لپ تاپ تبدیل‌پذیر سرفیس پرو ۹ در کانفیگ‌های مختلف افزون‌بر پردازنده‌ی اینتل از پردازنده‌ی مبتنی‌بر معماری آرم نیز استفاده می‌کند. با اضافه شدن پردازنده‌ی آرم به سرفیس پرو ۹، عملا باید دوران محصولات سری سرفیس پرو ایکس را تمام‌‌شده بدانیم. این اولین باری نیست که مایکروسافت پس از چند سال، تولید یکی از محصولات نسبتاً مهمش را متوقف می‌کند.

۱۰ سال پیش مایکروسافت به رؤیای تولید سرفیس تبدیل‌پذیر تحقق بخشید و محصولی ساخت که می‌شد از آن به‌عنوان لپ تاپ و تبلت استفاده کرد. سرفیس پرو ۹ که ادامه‌دهنده‌ی مسیر ۱۰ سال پیش است، برای اولین بار در تاریخ محصولات خانواده‌ی سرفیس پرو، پردازنده‌ی آرم (SQ3) دارد. مدل SQ3 سرفیس پرو ۹ تنها مدل این لپ تاپ است که از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند.

دلیلی دیگر برای اعتماد نکردن به مایکروسافت

کارشناس ورج می‌گوید به هنگام کار با مدل SQ3 سرفیس پرو ۹ متوجه شده است این لپ تاپ عملکرد بسیار خوبی دارد. سرفیس پرو ایکسی که مایکروسافت در بازار عرضه کرده، از پردازنده‌ی SQ2 استفاده می‌کند. SQ2 نسبت‌به مدل اول پیشرفت‌های قابل توجهی تجربه کرده بود. مایکروسافت تراشه‌ی SQ3 را در همکاری با کوالکام بر پایه‌ی Snapdragon 8cx Gen 3 تولید کرده است.

مایکروسافت در حالی تصمیم گرفته است سرفیس پرو ایکس را با سرفیس پرو ترکیب کند که نسخه‌ی آرم ویندوز همچنان پر از باگ است. ردموندی‌ها سال‌ها است تلاش می‌کنند نسخه‌ی آرم ویندوز را به تجربه‌ای کاملاً بهینه تبدیل کنند و با وجود تمامی پیشرفت‌ها، هنوز به این هدف دست پیدا نکرده‌اند. اپل در لپ تاپ‌هایش (که مبتنی‌بر پردازنده‌ی آرم هستند) تجربه‌ی بسیار بهینه‌ای ارائه می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:
  • سرفیس پرو 9 با دو نوع پردازنده اینتل و ARM و قیمت پایه ۹۹۹ دلار رونمایی شد
  • سرفیس لپ تاپ 5 با طراحی پریمیوم، پردازنده نسل ۱۲ اینتل و درگاه تاندربولت ۴ از راه رسید

سرفیس پرو ۹ مجهز به کیبورد جداشدنی است و از قلم لمسی سرفیس اسلیم پن ۲ پشتیبانی می‌کند. این قلم لمسی از موتور داخلی کوچکی استفاده می‌کند تا حسی شبیه به نوشتن روی کاغذ به کاربر منتقل کند. سرفیس پرو ۹ از صفحه‌نمایش لبه‌تالبه‌ی ۱۳ اینچ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند.

مایکروسافت گفته است سرفیس پرو ۹ را ۲۵ اکتبر (۳ آبان) عرضه می‌کند. مدل مجهز به پردازنده‌ی اینتل قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار و مدل مجهز به پردازنده‌ی آرم قیمت پایه‌ی ۱٬۲۹۹ دلار دارد.