تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3334122
شناسه : 3334122
تاریخ :
اقامت قبرس شمالی با خرید ملک اقتصاد ایران: امروزه بسیاری از افراد برای افزایش سطح رفاه، کسب درآمد ارزی، تحصیل، پیشرفت و ارتقا شغلی و ... دست به مهاجرت می‌زنند. قوانین و شرایط مهاجرت و اقامت در کشورهای مختلف، با یکدیگر متفاوت هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکت ها - کشور قبرس شمالی، از جمله کشورهای مهاجر پذیری است، که قوانین سخت و پیچیده‌ای برای اعطای اقامت به مهاجران ندارد. قوانین این کشور به صورتی تنظیم شده‌اند، که حامی سرمایه گذاران و افراد مهاجر هستند.

یکی از روش‌هایی که می‌توان از آن طریق برای دریافت اقامت قبرس شمالی اقدام کرد، سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در این کشور، از راه‌هایی مانند ثبت شرکت، مشارکت در ساخت و ساز، مشارکت در بیزینس، خرید ملک و ... صورت می‌پذیرد.

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار آسان، کم هزینه و سودآور است.

در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم تا به طور مفصل درباره‌ی اقامت قبرس شمالی با خرید ملک، مزایا و ... آن صحبت کنیم.

با ما همراه باشید.

درباره قبرس شمالی

کشور جزیره‌ای قبرس، در شرق دریای مدیترانه و در همسایگی کشور‌های ترکیه و یونان قرار دارد. این جزیره‌ی زیبا در شاه راه آبی و محل اتصال سه قاره‌ی آفریقا، اروپا و آسیا واقع شده است.

این کشور از لحاظ مساحت، به عنوان سومین جزیره‌ی بزرگ در حوزه‌ی دریای مدیترانه شناخته شده است. آب و هوای قبرس، معتدل و مدیترانه‌ای است و تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل دارد.

پوشش گیاهی این جزیره، عمدتا درختان زیتون، سرو، بلوط طلایی، اکالیپتوس، میموزا و بادام هستند. ترکیب شکوفه‌های بادام و گل‌های زرد درخت میموزا که پیام آوران بهار هستند، قبرس را به نمایی از بهشت روی زمین مبدل کرده است.

در سال 2021 مجله‌ی آمریکایی فوربز، قبرس را به عنوان بهترین مکان برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک معرفی کرد. این کشور 300 روز آفتابی در سال دارد. این مسئله در کنار دیگر جاذبه‌های قبرس، سالانه جهان گردان و سرمایه گذاران بسیاری را مجاب می‌کند تا به این کشور مهاجرت کنند.

در سال 1960، پس از تسلط ملکه الیزابت و امپراتوری بریتانیا به کشور قبرس و به رسمیت شناختن استقلال این کشور، جمهوری قبرس به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی، تقسیم شد.

قبرس شمالی تحت قیومیت کشور ترکیه و قبرس جنوبی تحت قیومیت یونان است. زبان مردمان بومی قبرس شمالی که عمدتا مسلمان هستند، ترکی و تا حدودی انگلیسی است. اگر فردی به دنبال یافتن موقعیت شغلی در این کشور باشد، دانستن زبان انگلیسی برای او امتیاز محسوب می‌شود.

واحد پولی رایج در کشور قبرس شمالی، لیر ترکیه است؛ اما برای انجام معاملات املاک و مستقلات از پوند انگلستان استفاده می‌شود.

پوند، یک ارز با ثبات در برابر نوسانات ارزی و تورم، در دنیا است. یکی از دلایلی که اقامت در قبرس شمالی با خرید ملک، مسئله‌ای سودآور تلقی می‌شود، همین امر است که با توجه به رشد روز افزون ارزش ملک در قبرس شمالی و خرید املاک با پوند که ارزی با ثبات است، موجب سودآور بودن سرمایه گذاری در این کشور می‌شود.

اقامت قبرس با خرید ملک

همان طور که گفتیم، دریافت اقامت قبرس با خرید ملک ، دارای پیچیدگی خاص و نیازمند طی مراحل اداری سنگین نیست؛ اما از شرایط و موارد خاص هر کشور نباید غافل شد.

به همین دلیل قبل از هر گونه اقدامی، بهتر است که از مشاورانی خبره و مسلط به قوانین و امور کشور قبرس شمالی، مشورت بگیرید.

اسناد املاک در قبرس شمالی، عمدتا به سه دسته تقسیم می‌شوند:

املاکی که اسناد اجاره یا سرقفلی دارند، مناسب پروژه‌هایی مانند مراکز خدماتی، توریستی، تفریحی، هتل و ... هستند.

در زمان خرید ملک و ثبت سند آن در اداره‌ی ثبت اسناد، صحت و نوع سند به خریدار اعلام می‌شود.

شما با پرداخت حداقل 30 درصد ( یک سوم ) کل مبلغ ملک، می‌توانید برای دریافت اقامت موقت اقدام کرده و ما بقی مبلغ را به صورت اقساط از 3 تا 6 سال، بدون بهره، پرداخت کنید.

برای دریافت اقامت دائم و کارت سفید قبرس شمالی، پس از پرداخت اولیه ( 30 درصد )، شما به صورت سالیانه، اقامت موقت خود را تمدید می‌کنید.

چنانچه 6 سال متوالی، اقامت موقت شما تمدید شد، طبق شرایط مشخصی، می‌توانید اقامت دائم و کارت سفید کشور قبرس شمالی را دریافت کنید.

افراد بالای 60 سال، برای دریافت کارت سفید نیاز به تمدید 3 سال متوالی اقامت موقت و ملزم به رعایت شرایط دریافت اقامت دائم هستند.

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

به طور کلی برای خرید ملک در قبرس شمالی، حداقل مبلغی معادل 1.5 میلیارد تومان نیاز است. این مبلغ تحت تاثیر اِلمان‌های مختلفی، افزایش می‌یابد.

از جمله موارد دخیل در تعیین قیمت ملک، متراژ، نمای پروژه، موقعیت جغرافیایی، زمان تحویل، متریال ساخت و ... هستند.

چنانچه تمایل به بررسی دقیق‌تر هزینه‌ی لازم برای خرید ملکتان در قبرس شمالی دارید، می‌توانید با در میان گذاشتن نیازها، خواسته‌ها و بودجه‌ی مالی خود با مشاوران ما، به اهداف خود نزدیک‌‌تر شوید.

حقوق و درآمد در قبرس شمالی

حداقل میزان حقوق افراد طبق قانون در کشور قبرس شمالی، 7500 لیر است؛ که با مقایسه‌ی حداقل درآمد افراد در کشور همجوار قبرس شمالی، ترکیه، که 4000 لیر است، می‌توان به رفاه بیشتری که در قبرس شمالی وجود دارد، پی برد.

این میزان درآمد، تحت تاثیر عواملی مانند، تجربه، تحصیلات، تسلط به زبان، نوع شغل و ... افزایش می‌یابد.

مزایای اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

همانطور که قبل‌تر گفتیم، از مهم‌ترین دلایلی که افراد سرمایه گذار و جهان گردان قبرس شمالی را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، موقعیت جغرافیایی بسیار عالی و آب و هوای بینظیر این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی است.

از دیگر مزایای دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک، موارد زیر هستند:

  1. هزینه‌های پایین زندگی
  2. وجود دانشگاه‌های معتبر و بین المللی
  3. وجود امنیت بالا
  4. مالیات اندک
  5. امکان خرید اقساطی ملک ( حداقل یک سوم به صورت نقد و ما بقی اقساط بلند مدت بدون بهره )
  6. ارزش افزوده‌ی سالانه‌ی ملک
  7. خرید و فروش املاک با واحد ارزی پوند انگلستان
  8. طبیعت و سواحل بکر و کم نظیر
  9. مردمانی خونگرم و مهمان نواز
  10. عدم وجود تنش‌های بین المللی
  11. وجود ذخایر عظیم هیدروکربنی

موارد مذکور تعدادی از مزایای دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک است. یکی دیگر از مزایایی که برای خرید ملک در قبرس شمالی وجود دارد این است که املاک خریداری شده در این کشور، دارای سند تک برگ و معتبر هستند. برای خرید این املاک نیازی به حضور فیزیکی فرد در داخل کشور نیست.

 

منبع: آسمان قبرس