ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، براساس هدفگذاری دو خودروساز بزرگ کشور، عملیات احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش در مدت یک ماه آینده آغاز و این برنامه با هدف کاهش هزینه، ایجاد دسترسی بهتر و سریعتر برای مشتریان و افزایش بهرهوری ظرفیتها و امکانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.
براساس این گزارش، در گام بعدی، ایجاد مدیریت مشترک در نمایندگیهای دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک هستند در دستور کار قرار خواهد گرفت.
در همین حال، استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهرهایی که خودروساز دیگر فاقد نمایندگی است نیز از دیگر برنامههایی است که در جلسه مشترک میان مدیران عامل دو خودروساز هدفگذاری شد.
ازهمین رو به منظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم میان سایپا و ایرانخودرو، آییننامهها، فرآیندها و دستورالعملهای مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتیالامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمتدهی به مشتریان با سهولت بیشتری صورت گیرد. بر این اساس، کمیته مشترکی متشکل از معاونتهای بازاریابی و فروش و مدیران عامل شرکتهای خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسانسازی فرآیندها و دستورالعملهای اجرایی را ارایه خواهند کرد.
ادغام شبکه لجستیک نیز از دیگر محورهای مذاکره در نشست مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور بود. در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراک گذاری امکانات و ظرفیتهای حوزه لجستیک در بخش حمل خودرو را بررسی و طرح پیشنهادی لازم را ارایه خواهد کرد.
با توجه به توانمندی ایسیکو، این شرکت به عنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف کاهش هزینهها به صورت مشترک با سایپا لجستیک برنامهریزی و اجرا شود.
در این زمینه، شکلگیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای لجستیک دو خودروساز در آینده نزدیک هدفگذاری شد که با توجه به آثار قابل توجه در کاهش هزینهها به سرعت به اجرا خواهد رسید.
ادغام ظرفیتهای موجود در دفاتر سایپا و ایرانخودرو در خارج از کشور نیز از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بود. بر این اساس مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در یکی از کشورهای منطقه به عنوان نخستین محل اجرای اتحاد استراتژیک ایرانخودرو و سایپا در خارج از مرزها، با مدیریت مشترک به فعالیت خود ادامه دهد. این اقدام نیز تاثیر قابل توجهی در هزینههای مدیریت دفاتر خارج از کشور خواهد داشت.
کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعات دو خودروساز فعالیت خود را با جدیت دنبال خواهد کرد تا براساس اقدامات این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تامین و سازندگان نیز به صورت مشترک و با هدف کاهش هزینه تولید صورت گیرد.
بهینه سازی امکانات موجود در سایتهای تولیدی سایپا و ایران خودرو در خارج از کشور نیز از دیگر محورهای مورد بررسی بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف تعیین شده را در کوتاهترین زمان ممکن ارایه خواهد کرد.