تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3291311
شناسه : 3291311
تاریخ :
نحوه حسابداری فروشگاه اینترنتی چگونه است؟ اقتصاد ایران: فرض کنید شما به عنوان حسابدار یک شرکت یا فروشگاه اینترنتی مشغول به‌کار شده‌اید و شرکت شما مقداری کالا خریداری کرده و تحویل انبار شرکت داده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،برای ثبت این رویداد چه مدارک و مستنداتی نیاز خواهید داشت؟ هنگام ثبت خرید کالا به کدام مورد
از آنها باید توجه کرد؟ یا برعکس کالای موجود در انبار شرکت یا فروشگاه را به فروش می‌رسانید چه ثبت‌هایی انجام خواهید داد؟ در این مطلب به نحوه حسابداری فروشگاهی اینترنتی خواهیم پرداخت.

ویژگی بهترین نرم افزار حسابدار  فروشگاهی چیست؟

برای آن که بهترین نرم افزار حسابداری را پیدا کنید، باید اول بررسی کنیم که آیا نرم افزار ویژگی برتری نسبت به بقیه نرم افزارها دارد یا خیر.

تعدادی از ویژگی‌های منحصر به فرد یک نرم افزار حسابداری پر کاربرد و کاربر پسند را برای شما ذکر می‌کنیم:

داشتن خدمات پشتیبانی مناسب نرم افزار

داشتن قابلیت پشتیبان گیری خودکار، کاربری آسان و میزان محبوبیت نرم افزار در بین حسابداران، امکانات و وجود استاندارها و اصول حسابداری و قیمت مناسب نرم افزار حسابداری از ویژگی‌های نرم افزار حسابداری مناسب برای حسابداری فروشگاه اینترنتی است.

مناسب بودن قیمت نرم افزار

بحث مالی و اقتصادی برای همه کسب و کارها شامل فروشگاه‌ها مطرح است و اگر یک نرم افزار عالی هم باشد ولی قیمت بسیار بالایی داشته باشد نهایتاً سبب افت آن نرم افزار و خارج شدنش از عرصه بازار می‌شود.

آسان بودن کار با نرم افزار

پرطرف‌دار بودن نرم افزار و محیط کاربری آسان آن از ویژگی‌هایی است که سبب وفاداری بیشتر کاربران به نرم افزار می‌شود. هرچه محیط کار با نرم افزار آسان‌تر باشد مخاطبان بیشتری را به خود جذب می‌کند.

حسابداری فروشگاهی اینترنتی چیست؟

هر فروشگاهی که محصولاتی را به‌صورت عمده خریداری کرده و آن را به صورت خرده در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان نهایی به صورت اینترنتی و آنلاین قرار دهد، یک فروشگاه اینترنتی است. این فروشگاه ها برای محاسبه سود و زیان خود تمام حساب‌های خرید و فروش خود را ثبت میکنند. در حسابداری فروشگاهی اینترنتی، همه خرید و فروش‌ها  ثبت شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی چیست؟

نرم افزار حسابداری فروشگاهی اینترنتی با نرم افزار حسابداری معمولی متفاوت است. این نرم افزار تجارت الکترونیک کسب و کار و امور مربوط به فروشگاه آنلاین را بررسی می‌کند تا بر اساس آن مالیات قابل پرداخت به دولت نیز برآورد شود.

علت نیاز به نرم افزار حسابداری در فروشگاه اینترنتی چیست؟

با استفاده از اکسل و ماشین حساب نمی توانید از همه ی امور مالی خود سر دربیاورید. برای رسیدگی به امور مالی خود می توانید از نرم افزار های حسابداری مختلفی که برای فروشگاه های اینترنتی طراحی شده است، استفاده کنید. علاوه بر آن، نرم افزار های حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای کسب و کار ها باشداما اگر مطمئن نیستید که از چه نرم افزاری استفاده کنید، می توانید یک نرم افزار رایگان و یا یک نرم افزار آزمایشی را امتحان کنید. بهترین نرم افزار برای هر کسب و کاری بستگی به نوع فعالیت آن دارد. به همین دلیل با توجه به نوع کسب و کار خود می توانید از یک نرم افزار حسابداری معمولی و یا نرم افزار های حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی استفاده کنید.

اگر از اپلیکیشن های حسابداری استفاده می کنید، بهتر است که دارای سیستم دفترداری باشد. به دنبال سیستمی باشید که بتواند اطلاعاتی در مورد فروش، قیمت ها و موجودی کالاها به شما بدهد. از خرید نرم افزار هایی که تنها برای ثبت فاکتور طراحی شده اند و تنها گزارشات محدودی به شما ارائه می دهند، پرهیز کنید. شما به نرم افزاری نیاز دارید که همه ی امکانات را باهم داشته باشد . چه از نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی استفاده می کنید و چه از نرم افزار حسابداری آنلاین، به دنبال نرم افزاری باشید که بتواند به فروشگاه اینترنتی شما متصل شود. با یکپارچگی نرم افزار حسابداری با فروشگاه اینترنتی انجام تمامی امور آسان خواهد شد.

روشهای فروش کالا در حسابداری فروشگاهی اینترنتی

روشهای متنوعی در فروش انواع فرآورده ها و کالاهای مصرفی و با دوام در حسابداری فروشگاهی به‌کار می رود که از جمله می‌توان فروش نقد، فروش نسیه، فروش اقساطی و فروش امانی را نام برد.

فروش نقد (cash sale)

معامله ای است که براى تسلیم کالا و پرداخت بهای آن موعدی در آینده مقرر نشود و تحویل کالا از طرف فروشنده و پرداخت بهاى آن از طرف خریدار به طور همزمان باشد. اغلب فروشگاهها و خرده فروشان، کالاهای خود را نقدی می‌فروشند.

فروش نسيه (credit sale)

معامله اى است که کالا در زمان حال تحويل و براى پرداخت بهاى آن موعدى در آينده مقرر شود و فروشنده موافقت نمايد که قیمت را مدتى پس از تحويل کالا از خريدار دريافت نمايد. بسيارى از توليدکنندگان و غالب عمده فروشان، کالاهای خود را به نسيه مى‌فروشند و معمولا مهلتى بين 30 تا 90 روز براى پرداخت بهاى کالا به خريدار مى دهند.

صورتحساب يا فاکتور فروش

مواد خوراکى و بسيارى از کالاهاى مصرفى روزانه که معمولا در مغازه هاى خرده فروشى، سوپر مارکتها و فروشگاههاى بزرگ عرضه مى‌شود، غالبا با داد وستد، خريد و فروش مى‌شود. در اين نوع معاملات معمولا سند و مدرکى بين خريدار و فروشنده مبادله نمى‌شود .

اما در فروش نقدى اغلب کالاهاى بادوام و برخى از کالاهاى مصرفى فروشگاه ها، بر حسب نوع کالا و سيستم حسابدارى موسسه فروشنده برگه فروش نقدى صادر و يا از برچسب، برگه کالا و يا مدرک ديگری به عنوان صورتحساب فروشنده استفاده مى کند و اين مدرک را پس از دريافت پول همزمان با تحويل کالا به خريدار مى‌دهد. در فاکتور فروش اطلاعات زير درج مى شود.

1- شماره فاکتور

2- تاريخ معامله

3- نام فروشنده

4- نام خريدار

5- شرايط حمل و تحويل و بها‌ى کالاى فروخته شده

6- نوع، مشخصات، مقدار، قيمت فروش

 نرم افزار حسابداری آنلاین

یکی از به روز ترین و منحصر به فردترین نرم افزارهای حسابداری آنلاین،نرم افزار حسابداری چرتکه هست.نرم افزاری سریع،ایمن و مقرون به صرفه که برای رفع نقاط ضعف سایر نرم افزارهای حسابداری آنلاین زیر نظر کارشناسان نرم افزارحسابداری چرتکه طراحی و معرفی شده و برای اصناف مختلف مانند بوتیک ها و لباس فروشی ها و سایر فروشگاه ها،نرم افزارهای حسابداری مختلفی مانند نرم افزار حسابداری بوتیک و پوشاک را طراحی نموده است.از جمله قابلیت های منحصر به فرد این نرم افزار میتوان به :

اشاره نمود. نرم افزار حسابداری آنلاین چرتکه انواع مختلفی دارد که می توانید متناسب با کسب و کار خود یکی از انواع نرم افزار حسابداری شرکتی و یا نرم افزار حسابداری فروشگاهی را سفارش دهید.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چرتکه چه کمکی به حسابداری فروشگاه شما خواهد کرد؟

یکی از دغدغه های این روزهای بسیاری از کسب و کارهای مختلف در زمینه فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های زنجیره ای حسابداری و مدیریت امور مالی است. استفاده از حسابداری فروشگاهی چرتکه امکانات زیر را برای شما فراهم میکند :