تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3279211
شناسه : 3279211
تاریخ :
احتکار علت اختلال در بازار روغن اقتصاد ایران: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مشکل احتکار در بسیاری از استان‌های کشور روبرو هستیم، به‌طوری‌که در یکی از استان‌ها ۶۳۱ تن روغن مایع احتکار شده بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد قربانی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بازار عمده‌فروشی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره وضعیت عرضه کالاهای اساسی و چالش‌های توزیع، افزود: اکنون روزانه ۳ هزار تن روغن خوراکی در کشور توزیع می‌شود، بنابراین کمبودی در تولید نداریم؛ بلکه بخشی از مشکل مربوط به شبکه توزیع است.

*احتکار روغن در اکثر استان‌ها؛ علت اختلال در بازار

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بر اساس گزارش واحد نظارت و بازرسی وزارت جهاد کشاورزی، اکنون با مشکل احتکار در بسیاری از استان‌های کشور روبرو هستیم، به‌طوری‌که در یکی از استان‌ها ۶۳۱ تن روغن مایع احتکار شده بود، اما علل احتکار را نمی‌توانیم اعلام کنیم.

وی اظهار داشت: بخش عمده روغن‌های احتکار شده دارای قیمت‌های قبل از نرخ‌گذاری جدید بودند؛ با توجه به مصوبه اخیر ابلاغی که روغن‌های قبلی با قیمت‌های جدید عرضه شود دیگر احتکار نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد، مگر اینکه برخی قصد اختلال در بازار را داشته باشند.

قربانی ادامه داد: با توجه به قولی که شبکه توزیع داده، قرار است تا ساعات پایانی امشب مشکل توزیع روغن در کشور برطرف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صورتی که مردم نیاز فوری به روغن خوراکی ندارند با تاخیر خرید انجام دهند تا روغن توسط شبکه توزیع وارد تمامی فروشگاه‌ها شود.

*تعلل شبکه توزیع، علت نبود تخم‌مرغ در برخی فروشگاه‌ها

وی درباره عرضه تخم‌مرغ نیز بیان کرد: پیش از این نیز اعلام کردیم که در شبکه توزیع یک اختلالی ایجاد شده، اما با همکاری اتحادیه مرغ تخم‌گذار این مشکل رفع شد و در حال توزیع تخم‌مرغ در تمامی فروشگاه‌های کشور هستیم.

قربانی افزود: طبق گفته اتحادیه مرغ تخم‌گذار و بررسی میدانی وزارت جهاد کشاورزی نشان می‌دهد که با مازاد تخم‌مرغ روبرو هستیم و با رفع ایجاد اختلال در شبکه توزیع مشکل کمبود و نبود این محصول در برخی فروشگاه‌ها نیز برطرف می‌شود.

قربانی گفت: امیدواریم عرضه فراوان این محصول در سطح بازار بلافاصله در سطح خرده‌فروشی‌ها اثر خود را نشان دهد.

انتهای پیام/