تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3269989
شناسه : 3269989
تاریخ :
درخواست رئیس اتاق بازرگانی از استاندار؛ ذیحساب‌ها استان کهگیلوله و بویر احمد را فلج کرده‌اند! اقتصاد ایران: رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی استان توسط ذیحسابان فلج شده اند امکان حرکت به آنها نمی دهند و آنها را از دستگاه‌های نظارتی می‌ترسانند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نشست شورای بخش خصوصی و دولت به میزبانی اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی استان با اشاره به رابطه خوب میان بخش خصوصی و دولت در دوره کنونی گفت: مجموعه مدیریت اقتصادی، مجموعه حوزه کار و تامین اجتماعی و تعاون و سایر مجموعه ها در این دولت ارتباط بسیار خوبی با بخش خصوصی دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه دولت و مدیریت هشت استاندار را تجربه کرده ام که بهترین دوره برای همکاری میان بخش دولتی و خصوصی تاکنون این دوره بوده است چرا که مدیران به دنبال روش های نوین و نوآورانه جهت توسعه هستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: پیشنهاداتی داریم و اینکه رویکرد شورای برنامه ریزی استان باید تغییر پیدا کند و باید بودجه محور نباشد زیرا همه نیازها را نمی توان از طرف دولت تامین کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد اقتصاد مقاومتی، شورای گفت وگو نیز باید تغییر کند شورای اشتغال از آمار دادن صرف بیرون بیاید باید برای استان مگا پروژه ها را تعریف کنیم باید از ظرفیت های قانون بودجه نهایت استفاده را ببریم چرا که باید ۱۳ هزار شغل ایجاد کرده و هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه جذب کنیم لذا باید مدیران تمامی ظرفیت‌های قانون بودجه را مطالعه کنند در گذشته از اعتبارات تبصره ۱۸ و همچنین تهاتر نوع اول و دوم کم استفاده کرده‌ایم.

رئیس بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود گفت: باید ببینیم منابع چگونه در سراسر استان توزیع می شود برای اشتغال باید مناطقی مثل زیلایی و لنده بیشتر مد نظر قرار گیرند زیرا ظرفیت های خیلی بزرگی دارند براای این امر باید تعداد کارگروه‌ها را کمتر و کوچکتر کرده و منابع را به خوبی توزیع کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه ظرفیت های کشاورزی در صنایع تبدیلی بلا استفاده مانده اند یادآور شد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشاورزی داریم و متاسفانه به دلیل عدم استفاده از این ظرفیت ها اکنون کشاورزان بدهکار داریم توریسم عشایری و روستایی ظرفیت‌های بسیار مهمی است که هر چند برای آنها همایش های زیادی گذاشته ایم و حرف زدیم ولی کمتر عمل کردیم اما اکنون هم قسم شده ایم تا کاری متفاوت انجام دهیم.

وی در ادامه اظهارات خود خطاب به استاندار گفت: در بخش خصوصی نمی خواهیم یار ذخیره باشیم ما را یار اصلی خود قرار دهید ۶۴۰ میلیارد اسناد خزانه و 1000 میلیارد تومان پول نقد داریم در هیچ دوره ای وضعیت چنین نبوده است باید همه در کنار هم باشیم.

کیانی در ادامه با اشاره به مطالبات بخش خصوصی از دولت گفت: آن گونه که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفته بخش خصوصی هزار میلیارد تومان طلب از بخش دولتی دارد که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود.

وی انتقادی نیز از ذی حسابان استان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان توسط ذیحسابان فلج شده اند امکان حرکت به آنها نمی دهند و آنها را از دستگاه‌های نظارتی می‌ترسانند.

رئیس اتاق بازرگانی از اوضاع نامطلوب اخذ مجوزها در استان هم به شدت انتقاد کرد و گفت: یک سال و نیم این زمان متوسط اخذ یک مجوز در استان از منابع طبیعی و محیط زیست و آب منطقه ای و سایر دستگاه‌ها است اگر پنجره واحد سرمایه گذاری راه اندازی کنیم قطعاً استان را نجات خواهیم داد.