به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، فرزاد توکلی در این جلسه با اشاره به درخواست شهروندان لاهیجان در خصوص پوشش نامناسب ارتباطی و پایداری در شبکه تلفن همراه افزود: توسعه ارتباطات با نصب سایت های جدید، ارتقاء کمی و کیفی شبکه ارتباطی به تکنولوژی بالاتر در راستای مطالبات شهروندان به ویژه در مناطق گردشگری از سالیان گذشته در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و البته این موضوع با شیوع بیماری کرونا و الکترونیکی شدن سامانه ها اهمیت بیشتری به خود گرفته است و این اداره کل تمام تلاش خود را برای ایجاد ظرفیت و توسعه بستر مخابراتی مطلوب در استان به ویژه در لاهیجان به کار خواهد گرفت.
وی با اشاره به آیین نامه ساماندهی دکل های استان، ابلاغی استانداری گیلان به کلیه شهرداران و دستگاه های اجرایی اظهار کرد؛ موضوعاتی از قبیل تجمیع و ساماندهی دکل ها بین اپراتورها به منظور استفاده حداکثری از منابع و عدم برهم ریختگی مبلمان شهری و همچنین متناسب سازی شکل سازه های دکل های ارتباطی با بافت منطقه ای پرداخته شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اعلام این خبر که 11 سایت ارتباطی جدید در ماه های آینده در شهر لاهیجان نصب و راه اندازی خواهد شد، افزود: توسعه ارتباطات سیار توسط هر سه اپراتور در شهر لاهیجان در حال اجرا بوده و در صورت رفع موانع واگذاری و تملک عرصه مورد نیاز برای احداث سایت ها ارتباطی در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.
توکلی ضمن تاکید بر این که زیرساخت ها و اجرای سایت های ارتباطی جزیی از المان های شهری محسوب شده و در عصر حاضر از نیازهای اساسی جوامع به شمار می رود، بیان داشت: با توجه به تامین حداکثری منابع درآمدی اپراتورها به منظور اجرا و نصب سایت های جدید و همچنین توسعه سایت های در اختیار به تکنولوژی بالاتر تاکید کرد: به همین منظور امیدواریم در راستای رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری اپراتورها در روند توسعه ارتباطات، همکاری و هماهنگی لازم برای تخصیص فضای کافی و تسریع در فرآیند انعقاد قرارداد و صدور مجوزهای لازم از سوی ادارات شهرستان لاهیجان به خصوص شهرداری و شورای شهر بعمل آورند.