تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3266345
شناسه : 3266345
تاریخ :
تفاوت وب مانی با پرفکت مانی در چیست؟ اقتصاد ایران: از محبوب ترین و پرطرفدار ترین کیف پول های اینترنتی در ایران پرفکت مانی و وب مانی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  دلیل آن این است که با وجود تحریم ها برای ایرانیان قابل دسترس و استفاده است. این دو کیف پول مشابه مستر کارت و ویزا کارت عمل می کنند. با وجود اینکه هر دو به عنوان کیف پول الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند اما با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در ادامه با فرق وب مانی و پرفکت مانی آشنا خواهید شد.

پرفکت مانی چیست؟

نوعی سیستم پرداخت آنلاین مالی که امکان انجام تراکنش های مالی را در کوتاه ترین زمان ممکن بدون نیاز به استفاده از کارت اعتباری یا حساب بانکی فراهم می کند را پرفکت مانی می نامند. استفاده از پرفکت مانی کاملا به صورت دیجیتالی و الکترونیکی است و مانند دلار یا یورو نیست.

وب مانی چیست؟

وب مانی یکی دیگر از سیستم های پرداخت آنلاین به شمار رفته و سریع تر است. این سیستم امکان انجام تراکنش های مالی را بدون نیاز به حساب بانکی یا کارت اعتباری در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می کند.

تراکنش های انجام شده در این سیستم کاملا در امنیت بالا، بدون امکان شناسایی و بازگشت هستند. تعداد کاربران وب مانی در حال حاضر بیش از 29 میلیون نفر در دنیاست.

فرق وبمانی و پرفکت مانی

با وجود شباهت های زیادی که میان دو سیستم پرداخت آنلاین وب مانی و پرفکت مانی هست تفاوت هایی نیز با هم دارند. در ادامه با مهم ترین تفاوت های این دو سیستم آشنا خواهید شد.

  • سرعت انتقال ارز
    عملکرد هر دو سرویس از نظر میزان سرعت انجام تراکنش ها یکسان است. سرعت انتقال ارز در هر دو بسیار بالاست. به منظور انجام تراکنش ها به مدت 2 الی 3 روز کاری زمان نیاز دارید. این موضوع نشان می دهد در سرعت انتقال ارز تفاوت زیادی بین این دو سیستم وجود ندارد.

  • شیوه شارژ حساب
    یکی دیگر از تفاوت های پرفکت مانی و وب مانی نحوه شارژ حساب آنهاست. روش های مختلفی برای شارژ حساب پرفکت مانی وجود دارد. صرافی آنلاین، کد و ووچر پرفکت مانی از جمله این روش ها محسوب می شود. اما برای شارژ حساب وب مانی از پیمر استفاده می گردد. پیمر در واقع یکی از حساب های ووچر به شمار می رود. علاوه بر این امکان استفاده از پیمر برای کارت های اعتباری و صرافی های آنلاین فراهم شده است.

  • نرخ کارمزد
    میزان کارمزد تراکنش ها در سیستم های وب مانی و پرفکت مانی متفاوت است. پرفکت مانی برای انجام هر تراکنش مبلغی معادل 0.5 درصد کارمزد دریافت می کند. این در حالی است که در وب مانی مبلغ 0.8 درصد کارمزد از هر تراکنش کسر می گردد. بر این اساس برای پرداخت کارمزد کمتر بهتر است از سیستم پرفکت مانی استفاده کنید.

  • پشتیبانی از انواع کیف پول ها
    سیستم پرداخت آنلاین پرفکت مانی تنها از سه نوع کیف پول پشتیبانی می کند. این در حالی است که وب مانی به غیر از یورو و طلا امکان پشتیبانی از روبل و دانگ را فراهم می کند. این نشان می دهد وب مانی از تعداد ارزهای بیشتری پشتیبانی می کند. اگر فقط از دلار و یورو استفاده می کنید سیستم پرفکت مانی انتخاب خوبی است. اما اگر به دنبال کیف پول با تعداد ارزهای پشتیبانی شده بیشتر هستید وب مانی را انتخاب کنید.

  • میزان پذیرش در سراسر جهان
    یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید میزان پذیرش این کیف پول ها توسط مردم در سراسر جهان است. کیف پول های پشتیبانی شده توسط سایت های خارجی بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. هر دو کیف پول وب مانی و پرفکت مانی دارای اعتباری مشابه هستند.

    از آنجا که وب مانی اخیرا یک شعبه جدید در انگلیس تاسیس کرده است محبوبیت و اعتبار بیشتری کسب کرده است. علاوه بر این به دلیل پشتیبانی از تعداد ارزهای بیشتر امکان انجام فعالیت در سایتهای مختلف را فراهم کرده است.

شیوه کار با پرفکت مانی راحت تر از وب مانی است.

پس از بررسی تفاوت های پرفکت مانی و وب مانی دانستیم با توجه به نیاز کاری خود باید بهترین سیستم پرداخت را از بین پرفکت مانی و وب مانی برگزینیم. اگر در هر یک از این کیف پول ها حساب داشته باشید می توانید از امکاناتی نظیر خدمات آنلاین بهره مند شوید. از آنجا که سیستم پرداخت آنلاین وب مانی و پرفکت مانی برای کاربران ایرانی تحریم نیست، می توانند به راحتی از این سرویس ها برای انجام انتقال ارز استفاده کنند.

میزان سابقه کاری پرفکت مانی در مقایسه با وب مانی کمتر است. با این حال تعداد زیادی از کاربران از این سیستم استفاده می کنند. یکی از اصلی ترین دلایلی که کاربران پرفکت مانی را به وب مانی ترجیح می دهند دریافت میزان کارمزد کمتر است.