تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3261641
شناسه : 3261641
تاریخ :
آیین‌نامه «مدلسازی اطلاعات ساخت» به دولت رفت اقتصاد ایران: مقام مسئول وزارت راه از پیگیری تشکیل کارگروه ملی مدلسازی اطلاعات ساختمان خبر داد و گفت: آیین‌نامه BIM (مدلسازی اطلاعات ساخت) تدوین شده و در دستور کار هیئت دولت قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در سال گذشته پیگیری و دنبال شد، سند چشم‌انداز بیم و تشکیل کارگروه ملی BIM (مدلسازی اطلاعات ساخت) در کشور است که آیین‌نامه آن تدوین شده و در دستور کار هیئت دولت است.

وی تصریح کرد: با تصویب این آیین‌نامه و اجرای آن فناوری‌های نوین وارد سیستم ساخت و ساز می‌شود و ساخت و ساز به شکل سیستماتیک تر نسبت به حال حاضر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای BIM خطاها کاهش یافته و حتی بازار مصالح و لوازم خانگی از این طریق می‌تواند رونق بیشتری بگیرد. زیرا اطلاعات آن آنلاین در اختیار مخاطبان است و مخاطبان به هنگام طراحی ساختمان می‌توانند مصالح را انتخاب کنند.

به گفته مانی‌فر، سند و فناوری BIM می‌تواند در حوزه ورود تکنولوژی‌های جدید به صنعت ساختمان موثر باشد و نقش مهمی ایفا کند.