تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3241998
شناسه : 3241998
تاریخ :
پل ورسک، شاهکار معماری در زیرآب مازنداران اقتصاد ایران: مازنداران خصوصا برای پایخت‌نشینان همیشه منطقه‌ای برای زدودن بار خستگی زندگی شهری به حساب می‌آمده است. در این میان یکی از زیباترین مناطق گردشگری این اقلیم خوش آب و هوا، شهر زیرآب می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، زیرآب یکی از شهرهایی است در شهرستان سوادکوه استان مازنداران واقع شده و از جنوب به منقطه پل سفید و از سمت شمال به شهر شیرگاه منتهی می‌شود. نکته مهم و جالبی که در خصوص این شهر وجود دارد آن است که راه‌آهن سراسری از این شهر عبور می‌کند و برای رسیدن به پل ورسک نیز از زیرآب راه چندانی را نباید طی کنید. با ما همراه باشید تا نکات بیشتری را در خصوص سفر به زیرآب مازنداران برای شما بیان کنیم.

پل ورسک را می‌توان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر زیرآب به حساب آورد. این پل تاریخی که در زمان حکومت رضا شاه و بدون استفاده از هیچ گونه سازه فلزی ساخته شده، در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر زیرآب واقع است و قطعا دیدن آن خالی از لطف نیست. آبشار ولیلا و جنگل‌های انجیری یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی منطقه زیرآب به شمار می‌رود و از دیدن این آبشار زیبا متحیر می‌شوید. آبشار ولیلا در روستای ولیلا واقع شده و برای دسترسی به این منطقه لازم است از تپه‌های کم ارتفاعی عبور کنید.

پارک ملی جوارم نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین نقاط دیدنی زیرآب به حساب می‌آید. تنوع پوشش گیاهی این پارک جنگلی بسیار زیاده بوده و می‌توانید حیواناتی همچون خرگوش، گراز یا گرگ نیز در این پارک مشاهده نمایید. یکی از نکات مهم و کاربردی این پارک آن است که امکانات رفاهی و تفریحی نیز در آن وجود دارد و از همین جهت اقامت در آن را برای گردشگران ساده‌تر می‌نماید. اگر به زیراب سفر کردین لذت تماشای روستای فلورد را از دست ندهید. این روستا در هفت کیلومتری شهر زیرآب قرار دارد و آب و هوای عالی و وجود آبشار و چشمه جذابیت آن را صد چندان کرده است. روستای جمشید آباد نیز به علت وجود جنگل‌های انبوه جایگاه ویژه‌ای را در میان گردشگران از آن خود کرده است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما در اوقات فراغت خود زمانی را برای اقامت در شهر زیرآب زیبا نیز در نظر بگیرید.