به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، گلن فوگل، مدیر عامل شرکت معروف اینترنتی رزرو هتل در سراسر جهان موسوم به "بوکینگ دات کام" 2700 نفر از کارمندان بخش خدمات مشتری خود را از طریق یک پیام ویدیویی اخراج کرد.
این شرکت تقریباً تمام خدمات مشتریان خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به شرکت میجرل Majorel برون سپاری میکند.
در مجموع 12 قسمت از 14 قسمت خدمات مشتریان Booking.com در سراسر اروپا، آسیا و اقیانوسیه و آمریکا تحت برنامه سازماندهی مجدد این شرکت قرار خواهند گرفت.
فوگل در این ویدئو اعلام کرد که اطمینان حاصل خواهد شد که این شرکت "به اندازه کافی انعطاف پذیر" باقی بماند، به خصوص در دوره هایی که به کارکنان کمتری نیاز است. در حال حاضر، فقط دفاتر آمستردام و منچستر تحت تأثیر این برنامه قرار نخواهند گرفت.
بر اساس این گزارش، به همه کارکنانی که تحت تأثیر برنامه سازماندهی مجدد قرار گرفتند، قراردادی شش ماهه در شرکت میجرل مستقر در لوکزامبورگ، که خدمات مشتریان را به شرکتهای سراسر جهان ارائه میدهد، پیشنهاد شد.
این خبر باعث خشم کارکنان این شرکت شد و بسیاری را نگران کرد که در صورت پذیرش انتقال به میجرل، شرایط کاری آنها تغییر خواهد کرد.
یکی از کارمندان اخراج شده در گفتگو با داچ نیوز گفت: این خبر غم انگیزی است که امروز بدون هیچ اخطاری از قبل و یا هیچ بسته پیشنهادی و بدون هیچ تعدیل نیرویی، (این اخراجها اعلام شد).
این دومین اخراج دسته جمعی در Booking.com در دو سال گذشته محسوب می شود. در مجموع، از زمان شروع همهگیری کووید-19، 4 هزار نفر از این شرکت اخراج شدهاند.
همچنین این اولین بار نیست که کارکنان یک شرکت مشمول اخراج آنلاین بدون هشدار قبلی می شوند. در دسامبر سال گذشته، استارتآپ وامهای رهنی ایالات متحده Better.com 900 نفر از کارمندان خود را از طریق وبینار زوم بدون اطلاع قبلی و تنها چند روز قبل از تعطیلات اخراج کرد.