تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ و هنر
لینک : econews.ir/5x3236734
شناسه : 3236734
تاریخ :
نامزدهای بخش اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام شدند اقتصاد ایران: هیأت داوران بخش اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی، طی بیانیه‌ای نامزدهای بخش عکس، پوستر و آنونس را اعلام کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، نامزدهای بخش تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر طی بیانیه‌ای اعلام شدند. متن بیانیه به شرح زیر است:

"هو الجمیل 

می‌گوییم سینما یک پیکره واحد است که تبلیغات جزیی از آن است. می‌گوییم تبلیغات نقش انکارناپذیری در جذب مخاطب به سینما دارد. می‌گوییم با رونق تبلیغات سینما، سینما هم رونق می‌گیرد. با این همه باید اذعان داشت سینما همچنان از کم توجهی به امر تبلیغات مناسب رنج می‌برد. گرچه جشنواره فیلم فجر با اهدای جوایز و ارج نهادن به آثار (هنرمندان) این بخش از سینما قصد آن دارد تا توجه پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان را به این مقوله مهم جلب کند و هنرمندان را به آفرینش آثار تاثیرگذارتر ترغیب کند اما متأسفانه هنوز این اتفاق، آنگونه که شایسته سینمای ایران است به وقوع نپیوسته است. با این حال هیٲت داوران بخش اقلام تبلیغی چهلمین جشنواره فیلم فجر با بررسی آثار بخش مسابقه مبتنی بر سه اصل هدفمندی، مفاهیم خلاقانه و اجرای مناسب، ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران بخش اقلام تبلیغی، نامزدهای خود را در سه بخش عکسِ فیلم، پوستر و آنونس و تیزر به شرح ذیل اعلام می‌دارد:

نامزدهای بخش عکس:

1-    آقای امید صالحی برای عکس‌های فیلم آتابای

2-    آقای فتاح ذی‌نوری برای عکس‌های فیلم زیرنورکم

3-    آقای حبیب مجیدی برای عکس‌های فیلم منصور

نامزدهای بخش پوستر فیلم:

1-    پوستر فیلم گورکن اثر آقای عرفان بهکار مهربانی

2-    پوستر فیلم منصور اثر آقای محمد تقی‌پور

3-    پوستر فیلم پیرمردها نمی‌میرند اثر آقای احسان برآبادی

هیأت داوران امیدوار است، طراحان گرافیک عزیز و سفارش‌دهندگان پوستر در سال آینده آثار شایسته‌تری را به جشنواره ارائه دهند.

نامزدهای بخش آنونس و تیزر:

هیأت داوران نمی‌توانند خرسندی خود را از پیشرفت محسوس آثار ارائه شده در این بخش ابراز نکنند. با توجه به اهمیت انکارناپذیر این بخش در جذب مخاطب،‌ هیأت داوران ماندگاری و تاثیرگذاری اقلام تبلیغاتی در تاریخ سینما، باور دارد که ارزش مادی جوایز این بخش، بهتر است هم اندازه‌ دیگر صنوف حرفه‌ای تعریف شود.

1-    آقای روح‌اله موحدی برای ساخت آنونس فیلم سیاه باز

2-    آقای کیومرث بیک‌زند برای ساخت آنونس فیلم بی‌همه‌چیز

3-    آقای امید میرزایی برای ساخت آنونس فیلم‌‌های صحنه‌زنی و تک تیرانداز

هیأت داوران بخش مسابقه اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی سینمای ایران

مهرداد خوشبخت – محمد روح‌الامین- علی نیک‌رفتار

انتهای پیام/