تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3233965
شناسه : 3233965
تاریخ :
سخنگوی دولت: فیلمسازان "امیدآفرینی " درکف جامعه را فیلم کنند+فیلم اقتصاد ایران: علی بهادری جهرمی، گفت: اگر امید در واقعیت در کفِ جامعه افزایش پیدا کند به تبعِ آن، خود جامعه هنری هم به به سمت ایجاد امید و امیدآفرینی خواهد رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، یکی از نکاتی که بارها مطالبه بسیاری از کارشناسان برای ساخت آثار امیدوارکننده، بوده، سؤالی که از علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت که روز چهارشنبه 13 بهمن ماه در خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر حاضر شده بود پرسیدیم. 

سؤال این است که جامعه نیاز به امید دارد، در سال‌های گذشته امید شعار دولتِ قبل بود اما فیلم‌هایی که ِآن دوران ساخته شد عمده فیلم‌ها به سمت ناامیدی و سیاه‌نمایی می‌رفت؛ به نظرتان فیلمسازان‌مان چگونه باید قدم بردارند که امید با نمایشِ درستی به جامعه منتقل شود؟

بهادری جهرمی این‌گونه به سؤال خبرنگار تسنیم، پاسخ داد: "طبیعتاً فیلم نمایشگر واقعیت‌ها، حقیقت‌ها و اولویت‌های هر کشوری است. ما به عنوان جامعه مدیریتی و به عنوان نماینده حاکمیت صحبت کنم، می‌پسندم که امیدآفرینی در فیلم‌ها بیشتر باشد. اما اینکه بخواهیم سینماگر و هنرمند را محدود کنیم بگوییم حتماً باید امیدآفرین فیلم بسازی! اصلاً هنر این‌طوری نیست هنر ذاتش محدودیت نیست. 

اگر فیلمساز واقعیت و حقیقت تلخی را ببیند خیلی اوقات امکان دارد این موقعیت‌ها را اولویت قرار بدهد و به آن بپردازد. طبعیتاً بله بنده موافق این هستم هرچه امیدآفرینی در آثار هنری ما بیشتر شود برای همه مردم و کشورمان بهتر است.

اگر امیدآفرینی در فیلم‌ها بیشتر بشود اتفاقات خوبی برای روحیه اجتماعی می‌افتد و حرکت به سمت موفقیت رقم می‌خورد. اگر امید در واقعیت در کفِ جامعه افزایش پیدا کند به تبعِ آن، خود جامعه هنری هم به به سمت ایجاد امید و امیدآفرینی خواهد رفت.