تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3233390
شناسه : 3233390
تاریخ :
قدرت سرایت اومیکرون ۱۰ برابر بیشتر از دلتا اقتصاد ایران: مشهد-متخصص ویروس شناسی و عضو هیات علمی گروه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این سویه که دارای سرایت پذیری بالایی است، متاسفانه شاهد بستری شدن بیماران زمینه‌ای زیادی هستیم و مراقبت‌های درمانی برای آنان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،دکتر زهرا مشکات با بیان این نکته که همچنان گروه‌های آسیب پذیر، سالمندان، بیماران زمینه‌ای و مادران باردار در معرض خطر جدی ابتلای به اومیکرون قراردارند و رفتار  برخی از افراد جامعه ساده انگارانه است خاطر نشان کرد: احساس مسئولیت ما در مقابله با بیماری‌ها و تداوم رفتار‌های پیشگیرانه باعث ارتقای شاخص‌های پیشگیری خواهد شد و سلامت جامعه را به ارمغان خواهد آورد.

 
متخصص ویروس شناسی و مسئول فنی ازمایشگاه تشخیصی کرونا ویروس بیمارستان قائم (عج) ادامه داد: حدود ۹۰ درصد از مبتلایان به اومیکرون بدون علائم بالینی هستند که متاسفانه برخی از این افراد با حضور در جمع‌های خانوادگی و سطح اجتماع باعث ابتلای سایر اقشار می شوند.
 
دکتر مشکات افزود: اومیکرون قادر است افراد واکسینه شده و واکسینه نشده را درگیر نماید، اما نوع درگیری آن متفاوت است لذا افراد واکسینه شده که به اومیکرون مبتلا می‌شوند، معمولا علائمی مانند سر درد، بدن درد یا تب دارند که شبیه به یک سرماخوردگی نسبتاً شدید است، اما مشکلاتی مثل تنگی نفس، سرفه یا علائمی شبیه به آنفولانزا فقط در افراد غیر واکسینه شده بعد از ابتلا به اومیکرون رخ می‌دهد.
 
متخصص میکروب شناسی از عموم مردم خواست: برای تکمیل چرخه واکسیناسیون خصوصا دز سوم کرونا سریعا اقدام نمایند تا سریعتر چرخه گردش ویروس در جامعه کاهش یابد و همچنان استفاده از ماسک، فاصله گذاری و عدم حضور در دورهمی‌ها را جدی بگیرند.