تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3232730
شناسه : 3232730
تاریخ :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: وزارت ارشاد در خدمت مجموعه‌های مردمی است اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه نمایشگاه الگونما گفت: وزارت فرهنگ و همه نهادها در خدمت مجموعه‌های مردمی‌اند تا شاهد شکوفایی سبک زندگی ایرانی اسلامی باشیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،اختتامیه نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده (الگونما) صبح امروز ۱۲ بهمن ما در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

سید مجید امامی، رئیس نمایشگاه الگونما در این مراسم گفت: در این جمع از بدنه خلاقان حوزه پویانمایی افرادی امروز در این نشست حضور دارند که دقیقاً نشان دهنده همان تحولی است که مد نظر داریم.

وی افزود: از ظاهر ما در پوشش تا آنچه که از آن به عنوان پیشران صنعت فرهنگ مد نظر داریم طبق استقبال و در میان بازدید کنندگان تخصصی این نمایشگاه سهم خوبی را داشته ایم. اگر بخواهیم کاری برای سبک زندگی آینده ایران یعنی نوجوانان انجام دهیم باید بتوانیم وارد چرخه صنایع فرهنگی شویم که حمایت سرمایه گذاری و تولید شخصیت از میان ادبیات ایرانی را لازم دارد تا والدین ایرانی را از این وضعیت نجات دهند.

رئیس نمایشگاه الگونما گفت: سهم ما در عرصه نوشت افزار در بازار از یک درصد به ۴۰ درصد رسیده است. آنچه که در بیانیه امروز شورا آمده این است که تصمیم گرفیتم به دریای جبهه فرهنگی اصناف بپیوندیم و قرارگاه بازاریابی فرهنگی را تأسیس کنیم.

وزارت ارشاد در خدمت مجموعه‌های مردمی است

در ادامه محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: این نمایشگاه کار بسیار خوبی بود که تصویر واقعی از شرایط فرهنگی کشور ماست. زمانی که از تهاجم فرهنگی حرف می زنیم اگر به خانواده‌های مذهبی نگاهی داشته باشیم، می‌بینیم که فرزندان علی رغم تربیت والدین به دنبال محتوایی می‌روند که نسبتی با هدف گذاری کلان والدین ندارد.

وی افزود: مشکل خانواده‌ها امروز مشکل حاکمیت هم هست. همین الان در این چند سفر ریاست جمهوری ۳ هزار میلیارد بودجه برای اتمام کارهای فرهنگی گرفته‌ایم. اما قرار است چه اتفاقی در این کارها بیفتید و چه الگوهایی قرار است به جامعه داده شود هدف برگزاری نمایشگاه الگونما بوده است. امروز در سطح جامعه نفوذ الگوهای غربی در خرید خانوارها از بازار مشاهده می‌شود اما این نمایشگاه نشان داد که می‌توان کاری کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: ما ظرفیت و مطلوبیت الگوی فرهنگی ایرانی را داریم اما لازمه آن یک جاذبه است که بخش اصلی و بدنه مهم و عمومی آن گروه‌های مردمی کشور هستند. محل اتفاق و تأثیر جامعه همین گروه‌های مردمی هستند و اگر امروز انقلاب به ثمر نشسته است با حرکت مردم بوده است. ما مسیر طی شده موفقی داریم؛ کاراکتری مثل شهید حاج قاسم سلیمانی که انقلاب را از تنگنا خارج کرده است پیش چشم ماست.

اسماعیلی گفت: مطمئن هستم با این نسل انقلاب اسلامی به مراتب از الگوهای غربی جلوتر هستند. وزارت فرهنگ و همه نهادها در خدمت مجموعه‌های مردمی اند تا شاهد شکوفایی سبک زندگی ایرانی اسلامی باشیم. امروز بهترین وضعیت جبهه انقلاب را داریم و همه کنار هم هستیم تا در حوزه سبک زندگی دشمن را به زمین بزنیم.

نمایشگاه الگونما از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن برگزار شد.