تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3230771
شناسه : 3230771
تاریخ :
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات مجموعه قضایی خراسان رضوی اقتصاد ایران: مشهد-۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات قضایی از جمله برخی مشکلات اداری ، تامین تجهیزات و امکانات و ساختمان زندان‌ها در خراسان رضوی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، رییس قوه قضائیه روز جمعه در جمع‌بندی سفر ۲ روزه خود و معاونانش به خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود : این مبلغ علاوه بر اعتبارات ملی و جاری طی سه سال اختصاص خواهد یافت تا بخشی از مشکلات این مجموعه رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ادامه داد: برخی ساختمان‌های زندان و پزشکی قانونی در این استان از نظر مکان و تجهیزات نامناسب هستند و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده‌اند که امیدواریم با همت مسوولان استانی این مشکلات رفع شود.
رییس قوه قضائیه با اشاره به قول استاندار خراسان رضوی برای حل مشکلات داخلی و کمبود‌های مجموعه قضایی این استان، افزود: سفر‌های استانی قوه قضائیه در سال‌های اخیر یک روزه بود، اما به خاطر اهمیت مشهد و خراسان رضوی و پذیرابودن سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر داخلی و خارجی، این سفر ۲ روزه شد تا بیشتر بتوانیم به اهداف خود برسیم.
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: در این سفر علاوه بر زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع)، نشست‌هایی با مراجع عظام، اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی، قضات و کارکنان دادگستری برگزار شد و بدون واسطه در جریان مشکلات مردم و استان قرار گرفتم.
وی گفت: رفع مشکلاتی که مستقیم می‌توان به آن ورود کرد و مشکلات مربوط به حقوق عامه در دستور کار قرار گرفت و دستوراتی در این زمینه صادر شد، برخی دیگر از مشکلات نیز از طریق حضور قوه قضائیه در شورا‌های مختلف قابل حل است که پیگیری لازم انجام خواهد شد و امیدوارم در جهت رفع مشکلات قدم موثر برداریم.
رییس قوه قضائیه افزود: بازدید از مجموعه‌های قضایی توسط مدیران عالی قوه قضائیه و سفر آن‌ها به ۷ شهرستان خراسان رضوی از دیگر بخش‌های این سفر بود که بازخورد خوبی داشت و مدیران این قوه از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند و اقدامات لازم نیز انجام شد.
وی ادامه داد: ساختمان‌های قدیمی مربوط به زندان‌ها یا مراکز دادگستری در مرکز شهر وجود دارند که برای مردم و زیبایی شهر مناسب نیستند و باید به خارج از شهر منتقل شوند؛ لذا این موضوع در دستور کار قرار گرفت و دستورات ویژه در این زمینه صادر شد که شهرداری‌ها و استانداری از آن حمایت خواهند کرد تا این زندان‌ها زودتر به خارج از شهر منتقل شوند.
رییس قوه قضائیه به همراه معاونان این قوه هفتم بهمن ماه برای سفر ۲ روزه به استان خراسان رضوی سفر کرد.