تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3225702
شناسه : 3225702
تاریخ :
راهنما دریافت کد سوابق دیپلم برای ثبت نام کنکور 1401 اقتصاد ایران: از مدارک لازم برای ثبت نام هر ساله کنکور سراسری، کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،معدل کتبی دیپلم و بطور کلی سوابق تحصیلی داوطلب تاثیر مستقیم بر روی کنکور سراسری دارد از این رو تمامی داوطلبان میبایست نمرات پیش دانشگاهی و امتحانات نهایی خود را در اختیار سازمان سنجش قرار دهند. سامانه دیپ کد به آدرس dipcode.medu.ir  به همین منظور در دسترس داوطلبان قرار گرفته است.

کاربران گرامی، در صورتی که سوال و یا پرسش به خصوصی در مورد نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دارید می توانید با برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ از راهنمای های متخصصین ایران تحصیل بهره مند شوید.

ثبت نام مجدد کنکور سراسری

گاهی اوقات به دلیل نداشتن شرایط یا عدم آگاهی از زمان نام نویسی کنکور در بازه زمانی اعلام شده، بعضی از داوطلبان درخواست مهلت مجدد برای نام نویسی کنکور را از سازمان سنجش داشته و این سامانه طی اطلاعیه هایی در سایت سنجش زمان بندی جدید جهت ثبت نام مجدد کنکور در نظر میگیرد. از دیگر قابلیت هایی که در اختیار داوطلبان در این بازه قرار میگیرد ویرایش اطلاعاتی است که در زمان    اولیه ثبت نام به اشتباه ثبت شده باشد. به این منظور در بازه اعلام شده توسط سازمان سنجش با وارد شدن به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org   مراجه نمایند. در این مدت تمامی اطلاعات ثبت شده در روز ثبت نام شامل اطلاعات فردی، شماره داوطلبی، شماره پرونده، گروه آزمایشی امتحانی، معدل مقطع کتبی دیپلم، نوع نظام آموزشی، سهمیه و زمان و مکان برگزاری آزمون و... می باشد. داوطلبان میتوانند این اطلاعات را به دقت بررسی کرده و در صورت وجود مغایرت برای اصلاح و رفع آن اقدام نمایند.اگرچه موارد بالا در سایت سنجش و بصورت اینترنتی قابل ویرایش و اصلاح است، برخی از اطلاعات جهت ویرایش نیازمند بررسی بوده و تنها راه ویرایش یا اصلاح آن مراجعه به باجه رفع نقص میباشد. اطلاعاتی همچون جنسیت، دین، معلولیت، اشکالات در عکس یا شماره داوطلبی است.

 همانطور که تمامی مراحل ثبت نام مهلت اولیه از طریق سامانه ثبت نام کنکور سراسری یعنی سایت سازمان سنجش انجام می شود، ثبت‌نام مجدد کنکور سراسری نیز در همین سامانه صورت می گیرد. بدین ترتیب تمامی علاقه مندان به دوره های روزانه، شبانه، نيمه‌حضوری، مجازی، پرديس خودگردان، پيام‌ نور، غيرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از این فرصت استفاده نمایند. توصیه می کنیم که داوطلبان گرامی حتما قبل از هر گونه اقدامی ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را با دقت مطالعه کرده و سپس موارد لازم را تکمیل کنند. 

زمان و نحوه ویرایش ثبت نام کنکور سراسری در مهلت مجدد

همانطور که ذکر شد، مهلت مجدد برای ویرایش نام نویسی کنکور سراسری با نام نویسی مجدد همزمان بوده و امکان ویرایش یا اصلاح اطلاعات افرادی که قبلا نام نویسی کرده اند وجود دارد. در زیر با نحوه ویرایش اطلاعات کنکور سراسری آشنا می شویم.

 

 نکات مهم قبلاز ثبت‌نام مجدد در کنکور سراسری

کلیه داوطلبان عزیز برای این که نام نویسی کنکور سراسری آنها تکمیل شوند باید موارد زیر را رعایت کنند