تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3220932
شناسه : 3220932
تاریخ :
وزیر صمت عنوان کرد؛ ساز و کار وزارت صمت برای حل کمبود نقدینگی اقتصاد ایران: بندرعباس - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خیلی از مسائل و مشکلات پروژه‌ها به دلیل کمبود پول نیست و در این باره ما پروژه‌ تامین مالی زنجیره‌ای را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  سیدرضا فاطمی امین صبح جمعه در حاشیه سفر به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفرهای استانی که انجام می‌شود، از هفته‌های قبل، موضوعات و چالش‌های بخش‌های مختلف سازمان‌ها توسط استاندار و رئیس جمهور بررسی و چالش‌ها و مشکلات مشخص می‌شوند.

وی افزود: سپس ما متناسب با آن چالش‌ها مصوبات و راه حل‌هایی برای این سفر آماده می‌کنیم در این سفر نیز مصوبات اطلاع رسانی خواهد شد و در دیدارهایی که ما انجام خواهیم داد راه حل‌هایی برای این مشکلات پیدا می‌کنیم تا آنها را عملی کنیم.

وزیر صنعت گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه پاسخگویی ایجاد کرده‌ایم که این سامانه در ۵ استان از جمله استان هرمزگان فعال است؛ این سامانه تمامی تقاضاها از جمله تقاضاهای تلفنی، مکاتبه‌ای و تقاضاهای حضوری که به سازمان صمت استان ارجاع می‌شود را بررسی می‌کند و آن درخواست را مستقیم به واحد مربوطه ارجاع می‌دهد و در اسرع وقت به دست مسئول مربوطه برای پیگیری می‌رساند.

فاطمی امین گفت: تلفن ۱۲۴ که شهروندان محترم استان به عنوان یک تلفن به عنوان شکایت برای قیمت کالا و خدمات از آن استفاده می‌کردند، درحال حاضر برای تمامی مسائل و درخواست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم هر مشکل و راهنمایی در مورد این بخش دارند و می‌توانند با تماس گرفتن درخواست‌هایشان را به سازمان منتقل کنند.

فاطمی‌امین خاطر نشان کرد: در مورد طرح‌های نیمه تمام بودجه مناسبی در استان تخصیص داده شده است اما خیلی از مسائل و مشکلات پروژه‌ها به دلیل کمبود پول نیست و در این باره ما پروژه تأمین مالی زنجیره‌ای را آغاز کرده‌ایم که با همین منابعی که در اختیار داریم، حداقل ۳۰ درصد منابع بیشتری در اختیار واحدهای تولیدی قرار خواهد گرفت.