تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3217815
شناسه : 3217815
تاریخ :
لزوم موانع سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری اقتصاد ایران: شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه موانع سرمایه‌گذاری رفع و بروکراسی اداری به حداقل برسد، گفت: بخش خصوصی رمز توسعه است که این ظرفیت در استان باید فعال شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،غلامعلی حیدری پیش از ظهر شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیریت از وزرات‌محوری به سمت استاندار محوری در حال تبدیل است، اظهار کرد: در لردگان با تهاتر نفت ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی از منابع بنیادها و قرارگاه‌ها استفاده کنند، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‎هایی با بنیادها به منظور حرکت جهشی در استان منعقد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم در حوزه محرومیت زدایی، افزود: قرارگاه خاتم هر کجا وارد شود تا شعاع ۷۰ کیلومتری فعالیت محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد.

حیدری با بیان اینکه باید از تهاتر نفت در استان بیشتر از قبل استفاده شود، تصریح کرد: اگر تعداد بیشتری از پروژه‌های شهرهای بروجن و شلمزار به تقاطر نفت سوق داده شود تحول خوبی رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر ارتباط، جذب و منابع بنیادهای محرومیت‌زدایی، مطرح کرد: بخش محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن (ع) در جاده‌، آب و مسکن روستایی اعتبار می‌دهد و فرصت بسیار خوبی است که آب و فاضلاب روستایی با این قرارگاه قراردادی منعقد کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قسمتی از کار پروژه‌های باید بر عهده شوراها قرار گیرد، ادامه داد: باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

حیدری با اشاره به اینکه موانع سرمایه‌گذاری رفع و بروکراسی اداری باید به حداقل برسد، افزود: بخش خصوصی رمز توسعه کشورهای خارجی است و ما نیز باید این ظرفیت را در استان فعال کنیم.

وی با بیان اینکه تا خرداد ماه سال آینده موافقت‌نامه‌های ارتباط با بنیادهای محرومیت‌زدایی بین سازمان برنامه بودجه و ادارات مبادله شود، اظهار کرد: دستگاه‌ها اجرایی با وزارت خانه‌های مرتبط در خصوص افزایش اعتبارات ملی تعامل برقرار کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: باید از اعتبارات موجود در وزرات‌خانه‌ها برای توسعه استان استفاده شود که تعامل با وزارت‌خانه‌های مربوطه بسیار مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه سند آمایش سند مهمی است، گفت: ملاک برنامه بودجه باید این سند باشد.

حیدری با اشاره به ضرورت تصویب طرح توسعه کوهرنگ در هیأت دولت، تصریح کرد: طرح توسعه شهرستان کوهرنگ تهیه و به منظور تائید هیأت دولت ارائه شود.