تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3215412
شناسه : 3215412
تاریخ :
ورق استیل 310 نسوز ،ضد اسید ،ضد سایش اقتصاد ایران: ورق استیل در واقع ورقی با پایه آهن است که سایر آلیاژها نیز در ساختار آن وجود دارد که ویژگی‌های متنوعی به آن می‌بخشد. این ورق‌ها در اشکال مربع، مستطیل و در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ، ورق استیل در واقع ورقی با پایه آهن است که سایر آلیاژها نیز در ساختار آن وجود دارد که ویژگی‌های متنوعی به آن می‌بخشد. این ورق‌ها در اشکال مربع، مستطیل و در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود، از جمله مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن همان‌طور که گفته شد آهن، کروم و نیکل را می‌توان نام برد که در صورت ترکیب درصدهای مختلفی از این آلیاژها استیل حاصله دارای کاربردهای متفاوتی می‌شود.

طبقه‌بندی ورق استیل

از جمله ویژگی‌های مهم ورق استیل یا استنلس استیل (Stainless steel) می‌توان به صاف و صیقلی بودن سطح آن و نیز ضدزنگ بودن آن اشاره کرد. این نوع ورق‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی دارند در صنایع مختلفی چون صنعت نفت و گاز، صنعت داروسازی، خودروسازی، تجهیزات آزمایشگاهی و ... کاربرد دارند.

یکی از تقسیم‌بندی‌های ورق استیل بر اساس بگیر و نگیر بودن آن‌هاست که بر اساس خاصیت مغناطیسی آن‌ها و جذب شدن و یا جذب نشدن به آهنربا نام‌گذاری می‌شوند؛ انواع دیگر طبقه‌بندی استیل‌ها نیز وجود دارد ولی این دو نوع در دسته پرکاربردترین ورق استیل‌ها قرار می‌گیرند. از لحاظ کاربردی معمولاً استیل‌های نگیر پرمصرف‌تر بوده و بنابراین گران‌تر هم می‌باشند.

یکی از عوامل مهمی که در طبقه‌بندی ورق استیل به دو نوع بگیر و نگیر نقش دارد درصد یکی از مواد به کار رفته در ساختار آن‌هاست به این ترتیب که در فرومولاسیون ورق استیل بگیر درصد کمی از کروم موجود است ولی در استیل‌های نگیر مقادیر زیادی کروم به کار رفته است.

انواع ورق استیل‌های بگیر و نگیر

از انواع ورق استیلهای نگیر می‌توان به 6 گروه زیر اشاره کرد:

ورق استیل بگیر نیز در گروه‌های زیر دسته‌بندی می‌شود:

منظور از ورق استیل نسوز چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ورق استیل نسوز ورقی است از جنس فولاد زنگ نزن که با نام استیل نیز شناخته می‌شوند، این ورق‌ها به دلیل داشتن برخی آلیاژها چون نیکل و کروم در ساختار خود به‌عنوان ورق‌های مقاوم به حرارت (Heat resistant steel) نیز شناخته می‌شوند و برای صنایعی که نیاز به استفاده از استیل برای دماهای بالای 500 درجه دارند استفاده می‌شوند. ورق استیل‌های گرید 300 و 400 از فولادهای زنگ نزن جزء معروف‌ترین گریدهای ورق استیل نسوز بازار به حساب می‌آیند.

از جمله خواص و ویژگی‌های ورق استیل نسوز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی‌های ورق استیل 309

ویژگی‌های ورق استیل 321

ویژگی‌های ورق استیل 316

قیمت و خرید انواع ورق استیل نسوز و نگیر

انواع ورق‌های استیل نگیر و نسوز جزء کالاهای وارداتی هستند که از کشورهای مختلف به ایران وارد می‌شوند، بنابراین قیمت ورق استیل بسته به میزان تغییرات نرخ دلار و نوسانات ارزی تغییر خواهد کرد. از دیگر عوامل و فاکتورهای دخیل در تعیین قیمت ورق استیل نگیر و نسوز می‌توان میزان عرضه و تقاضا در بازار، برند تولیدکننده محصول، کیفیت، ابعاد، ضخامت ورق استیل را نام برد. به‌منظور استعلام قیمت این نوع ورق استیل بهتر است با متخصصان این حوزه مشورت نمایید.

به‌عنوان سخن آخر اینکه انواع ورق‌های استیل بر اساس مقادیر آلیاژهای متنوعی که در ساختار آن‌ها وجود دارد شناخته می‌شوند و بر همین اساس کاربردهای متنوعی نیز پیدا می‌کنند. شما عزیزان با شناخت ویژگی‌های هرکدام از این ورق استیل‌ها می‌توانید یکی از بهترین آن‌ها که مناسب با صنعت موردنظر شما باشد را انتخاب کرده و بدین ترتیب ایمنی و هزینه مطلوب را برای خود به ارمغان بیاورید.

شرکت فلز پایا یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه فروش انواع استیل‌های نسوز و نگیر از جمله ورق استیل 321، ورق استیل 316، ورق استیل 309 و ... است که با ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم در رابطه با نوع استیل متناسب با کاربرد آن به شما در خرید و داشتن یک انتخاب مناسب کمک کنند. برای برقراری تماس با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت فلز پایا می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل نمایید و یا به وب‌سایت فروشگاهی ما مراجعه نمایید تا هم از قیمت دقیق این محصولات اطلاعات لازم را کسب کنید و هم با انجام چند کلیک ساده اقدام به خرید محصول موردنظر خودنمایید.