تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3208055
شناسه : 3208055
تاریخ :
آشنایی با الگوی سقف و کف دوقلو و نحوه معامله بیت کوین درفارکس اقتصاد ایران: سرمایه گذاری، همیشه به عنوان بخشی از زندگی مالی افراد مطرح بوده است. انسان از دیرباز به سرمایه‌گذاری علاقه نشان داده است. در سال‌های پیشین، سرمایه‌گذاری روی ملک و طلا در اولویت قرار داشت. اما در حال حاضر، ضمن پرداختن به سرمایه‌گذاری‌های مطمئنی چون ملک و طلا، سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مانند بورس، فارکس و ارزهای دیجیتال در اولویت قرار سرمایه‌گذاری افراد قرار گرفته‌اند. اما ورود به این نوع سرمایه‌گذاری‌ها نیازمند ارتقا دانش مالی است. با توجه به این که در بازار فارکس می‌توان علاوه بر مبادله ارزهای فیات، برای مبادله ارزهای دیجیتال هم فعالیت کرد، آموزش سرمایه گذاری در فارکس مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ,در ادامه به مفاهیم کلیدی این نوع از سرمایه‌گذاری‌ها خواهیم پرداخت. آن‌گاه منبع آموزشی برای کسب این آموزش‌ها را معرفی خواهیم کرد.

آموزش سرمایه گذاری در فارکس

فارکس «Forex» بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که در تمام روزهای کاری هفته به‌صورت 24 ساعته در اختیار تریدرها قرار دارد. در بازار اصلی فارکس، تمام ارزهای رایج جهان مانند دلار، یورو، پوند، ین و .... مبادله می‌شود. اما در بازارهای فرعی فارکس می‌توان دیگر دارایی‌های مالی مانند نفت، طلا، سهام و البته ارزهای دیجیتال را نیز مبادله کرد. به همین خاطر است که آموزش سرمایه گذاری در فارکس می‌تواند طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مالی را در بر بگیرد. جالب است بدانید که یک سری از آموزش‌های مالی وجود دارند که با فراگیری آن‌ها می‌توانید در تمام بازارهای نامبرده فعالیت سودمندی داشته باشید. چراکه برخی از اصول مالی، فراگیر و همه‌جانبه بوده و برخی دیگر اختصاصی هستند. در ادامه، ضمن معرفی بخش معامله بیت کوین در فارکس، به بررسی روش تحلیلی همه‌جانبه در بازارهای مالی خواهیم پرداخت.

معامله بیت کوین در فارکس

منظور از معاملات بیت‌کوین «Bitcoin»، معامله کلیه ارزهای دیجیتال در یک بستر خاص است. معامله بیت کوین در فارکس به راحتی امکان‌پذیر است. همچنین هزاران ارز دیجیتال دیگر را نیز می‌توان در این بازار مورد خرید و فروش قرار داد. افرادی که سابقه فعالیت در بازار فارکس را دارند و قبلاً تحت آموزش سرمایه گذاری در فارکس قرار گرفته‌اند، معامله بیت کوین در فارکس برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. اما افرادی که قبلاً در بازار فارکس هیچ فعالیتی نداشته‌اند، برای انجام معامله بیت کوین در فارکس، باید ابتدا به آموزش سرمایه گذاری در فارکس بپردازند. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، برای آموزش سرمایه‌گذاری، باید یک سری اصول اولیه فرا گرفته شود که در مبادله تمام اقلام مالی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اصلی‌ترین این آموزش‌ها، آموزش تحلیل تکنیکال است که بخش مهمی از آموزش سرمایه گذاری در فارکس به حساب می‌آید!

اهمیت تحلیل تکنیکال در معاملات فارکس و ارز دیجیتال

روش‌های تحلیلی بسیاری وجود دارد که تریدرهای هر بازار با استفاده از آن روش‌ها به پیش‌بینی‌ قیمت‌ها در بازار می‌پردازند تا بتوانند از معاملات خود به سود برسند. در این بین، تحلیل تکنیکال «Technical Analysis» مانند یک آچار همه‌کاره در دست تمام تریدرها و معامله‌گران در هر بازار مالی قرار دارد. به طوری که شما چه در بازار بورس و کالا فعالیت کنید و چه به مبادله ارزهای فیات و دیجیتال در بازار فارکس مشغول به کار باشید، در هر صورت، ابزار اصلی معاملات شما، تحلیل تکنیکال خواهد بود. وقتی شما این نوع تحلیل را بیاموزید، به راحتی می‌توانید به معامله بیت کوین در فارکس بینیدیشید. اما اگر بدون آگاهی به این بازار ورود کنید، به احتمال زید، کل سرمایه خود را از دست خواهید داد. تحلیل تکنیکال شامل سرفصل‌هایی به این قرار است:

موارد فوق جزء اصلی‌ترین سرفصل‌های تحلیل تکنیکال برای آموزش سرمایه گذاری در فارکس، باینری آپشن، بورس، ارزهای دیجیتال و دیگر بازارهای مالی است. به همین خاطر اگر قصد معامله بیت کوین در فارکس را دارید و قبلاً در این زمینه هیچ آموزشی ندیده‌اید، باید آموزش خود را اصول تحلیل تکنیکال آغاز نمایید. در ادامه با شناخت یکی از الگوهای مشهور تحلیل تکنیکال، بیشتر به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

سقف و کف دوقلو

الگوی سقف و کف دوقلو در تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال از روی نمودارهای قیمت صورت می‌گیرد. در نمودار قیمت، روندها دارای اشکال مختلفی هستند. شیوه تفسیر این اشکال، اساس تحلیل تکنیکال و پی بردن به موقعیت بازار است. یکی از اشکال مشهور موجود در روندهای قیمت روی نمودارها، تشکیل دو قله پشت سرهم یا دو دره پشت سرهم است که تحت عنوان «الگوی سقف و کف دوقلو» شناخته می‌شوند. شناخت واضح‌تر این الگو را می‌توان به این صورت زیر بیان کرد:

الگوی سقف دوقلو که به آن «الگوی دو قله» هم گفته می‌شود، به الگویی اشاره دارد که دو قله پیاپی روی نمودار ظاهر شده باشد. وقتی در روندهای صعودی بازار، قیمت‌ها به یکباره به نقطه مقاومت خورده و نزول می‌کنند و سپس در یک نقطه حمایتی به سمت روند صعودی بازگشت داده می‌شوند، این الگو ایجاد می‌شود. این نوع الگوی روی نمودار به شکل «m» دیده می‌شود. از روی این الگو می‌توان با شکست خط گردن آن به معامله پرداخت. در غیر این‌صورت با کامل شدن الگو می‌توان طبق تحلیل‌ها موردنظر خود رفتار کرد.

الگوی کف دوقلو که با عنوان «الگوی دو دره» هم شناخته می‌شود، روی نمودار شبیه «W» به نظر می‌رسد. این الگو دقیقاً برعکس الگوی سقف دوقلو است و نتایج آن هم برعکس الگوی سقف دوقلو خواهد بود. به طوری که سطوح پایینی این الگو نشان دهنده محدوده حمایتی کف دوقلو آن هستند. این الگو برای تجزیه و تحلیل بلندمدت یا میان‌مدت قیمت‌ها رد بازارهای مالی مناسب است و یک الگوی قوی به حساب می‌آید.

الگوی سقف و کف دوقلو در تحلیل تکنیکال، می‌توانند دید واضحی نسبت به دیگر الگوهای این تحلیل را برای شما ایجاد کنند. دیگر الگوها نیز با توجه به شکل خود روی نمودار می‌توانند به تریدرها فرمان خرید، فروش، هشدار یا انتظار را ارائه کنند. با بیان این نکته از تحلیل تکنیکال، حالا به سراغ بررسی مفهومی جدی در بحث ارزهای دیجیتال می‌رویم که همانا بحث قراردادهای هوشند است.

منظور از قرارداد هوشمند در تحلیل ارزهای دیجیتال چیست؟

قرارداد هوشمند «Smart Contract» یکی از اصلی‌ترین مفاهیم در رابطه با ارزهای دیجیتال است که برای معامله بیت کوین در فارکس باید با این مفهوم آشنایی داشته باشید. قراردادهای هوشمند به کدهایی گفته می‌شود که امکان پیوند دادن تراکنش‌ها در شبکه‌ی بلاک‌چین ارزهای دیجیتال را ممکن می‌سازد. بلاک‌چین «BlockChain» یک شبکه‌ی غیرمتمرکز است که هیچ شخص یا حکومتی آن را کنترل نمی‌کند؛ بلکه این خود کاربران و نودهای این شبکه هستند که برای امنیت، ثبات و تأیید تراکنش‌های آن با هم به اجماع می‌رسند. در این بین، قرارداد هوشمند می‌تواند مفاهیم فیزیکی وارد دنیای بالاک‌چین کند، بدون این که برای این کار نیاز به دخالت شخص ثالث وجود داشته باشد. یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال که با هدف پشتیبانی از قرارداد هوشمند ایجاد شده، ارز دیجیتال اتریوم «Ethereum» است. برای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال، لازم است تا در کنار آموزش تحلیل تکنیکال، با رایج‌ترین و اصلی‌ترین مفاهیم این بازار هم آشنایی داشته باشید!

در ادامه با بررسی مفهوم « ایردراپ ارز دیجیتال» با یکی دیگر از مفاهیم مهم بازار ارزهای دیجیتال نیز آشنا خواهیم شد که می‌تواند در مسیر ورود به این بازار به ما کمک کند.

ایردراپ ارز دیجیتال

ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟

ایردراپ «Airdrop» در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به عملی گفته می‌شود که در آن توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال به کاربران توکن‌ها رایگان می‌دهند. برخی از کاربران حوزه کریپتو، ممکن است هراز چندگاهی متوجه شوند که مقدار توکن به دارایی داخل کیف‌پول رمزارزی آن‌ها اضافه شده است. این عمل اتفاقی روی نداده است. بلکه اضافه شدن توکن‌های بیشتر به کیف‌پول کاربران در اثر مفهومی به نام ایردراپ ارز دیجیتال روی داده است. ایردراپ ارز دیجیتال، یک فعالیت بازاریابانه است. توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال جدید برای جلب توجه کاربران این حوزه به آن‌ها توکن‌های خود را به رایگان ارائه می‌دهند. در فرآیند ایردراپ ارز دیجیتال، بسیاری از کاربران با یک ارز دیجیتال جدید که به تازگی در لیست موارد مارکت کریپتوکارنسی‌ها قرار گرفته آشنا می‌شوند و در مورد آن به تحقیق می‌پردازند.

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار فرار است. در حال حاضر می‌توان هزاران ارز جدید را در این بازار مشاهده کرد. بنابراین اگر یک ارز به این بازار اضافه شود، افراد کمی از ان باخبر می‌شوند. اما ایردراپ ارز دیجیتال می‌توان به یک باره یک ارز دیجیتال جدید را به کاربران زیادی معرفی نماید.

چگونه می‌توان در ایردراپ ارز دیجیتال شرکت کرد؟

گاهاً در پی فراخوان‌هایی که صورت می‌گیرد، کاربران می‌توانند برای دریافت ارزهای دیجیتال حاصل از یک ایردراپ، داوطلب شوند. اگرچه گاهاً توکن‌ها به‌صورت بی سروصدا به کیف‌پول کاربران برخی از رمزارزهای خاص اضافه می‌شود، اما در اکثر اوقات در پی فراخوان‌های این ارزها می‌توان در ایردراپ آن‌ها شرکت کرد. برای این موضوع ممکن است شروط خاصی هم وجود داشته باشد. برای مثال، ممکن است از شما خواسته شود برای دریافت توکن‌های جدید، در کیف‌پول خاصی ثبت نام نمایید. در هر صورت، برای آگاهی از این فراخوان‌ها باید در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با حوزه کریپتو فعالیت داشته باشید. شبکه‌های اجتماعی ردیت و توئيتر در این رابطه پیشتاز هستند و می‌توان جدیدترین اخبار حوزه کریپتو را در بستر آن‌ها کسب کرد.

آموزش سرمایه گذاری در فارکس با «دلفین وست»

می‌بینید که برای فعالیت حرفه‌ای در حوزه کریپتو به درک مفاهیم زیادی نیاز دارید که در این مطلب صرفاً به تعداد اندکی از آن‌ها اشاره شد. اگر برای ورود به این بازار و فعالیت در این بازار مصمم هستید، باید آموزش خود را آغاز نمایید. خوشبختانه در وب فارسی هم می‌توان منابع غنی و مناسبی را برای فراگیری دانش مبادله ارزهای دیجیتال در بازار فارکس و دیگر پلتفرم‌های این حوزه ایجاد شده‌اند. وب سایت آموزشی «دلفین وست» یکی از بهترین منابع فارسی برای آموزش سرمایه گذاری در فارکس و آموزش معامله بیت کوین در فارکس به حساب می‌آید. دوره ارزهای دیجیتال ماشین زمان وبسایت دلفین وست می‌تواند بهترین بستر یادگیری آموزش‌های تحلیلی مرتبط با معامله ارزهای دیجیتال باشد. قبل از آن می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال در دلفین وست، سیر آموزشی خود را تسریع نمایید.

 معامله ارزهای دیجیتال در فارکس فرصتی برای کسب سود بیشتر در این بازار 

فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که معامله ارزهای دیجیتال را نیز می‌توان بر بستر ان انجام داد. اما ورود به این بازار بزرگ، نباید به‌صورت یکباره و بدون کسب دانش کافی باشد. چراکه افرادی از سراسر جهان در آن حضور دارند و بر سر به دست آوردن سود بیشتر آن با هم در رقابت هستند. پس اگر شما نیز می‌خواهید از معاملات خود در این بازار سود بگیرید، باید قبل از ورود به آن تحت آموزش قرار بگیرید.