تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3207539
شناسه : 3207539
تاریخ :
معرفی انیمیشن های برتر اقتصاد ایران: در 2 سال اخیر قطار انیمیشن ها با سرعت و قدرت زیادی به حرکت افتاده است، خلاقیت، داستان های با مفهوم و تاثیر گذار باعث شده گاهاً انیمه ها از برخی فیلم های خارجی محبوب نیز سبقت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران , از میان دسته بندی وسیع و تنوع ژانرها، انیمه های به دلیل سبک بدون حد و مرز تصویرسازی و داستان های پرپیمون و خلاقیت بی نظیر موفق شده اند تا نگاه بسیاری از سازندگان آثار صوتی و تصویری را به خود جلب کنند. هم اکنون تماشای انیمیشن ها دیگر متوجه قشر سنی خاصی نیست و انیمه ها اینقد موفق بوده اند که علاقمندان بسیاری به این سبک روی آورده اند. این موفقیت تا حدی بوده که انیمیشن ها از سینمایی به سریالی نیز گسترش پیدا کرده اند و از مخاطبان زیادی نیز بهره می برند، انگیزه ای که باعث می شود سازندگان برای ساخت یک اینمه سریالی ترغیب شوند. شناخت و معرفی انیمه های جدید و پرمفهوم برای علاقمندان به اینگونه قالب ها یک نیاز حتمی است، یکی از سایت های بی بدیل در این زمینه سایت همراه مووی می باشد.

معرفی انیمیشن های جدید و پرطرفدار

انیمیشن سینمایی  Soul در ژانر ماجراجویی، فانتزی و کمدی درام به کارگردانی پیت داکتر ساخته پیکسار است که توسط والت دیزنی پیکچرز در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به جیمی فاکس و تینا فی اشاره کرد. انیمیشن روح، ابتدا در جشنواره فیلم لندن در ۱۱ اکتبر اکران شد. ابتدا قرار بود برای اکران سینمایی در نظر گرفته شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ویروس به صورت دیجیتالی در دیزنی پلاس منتشر شد. انیمیشن، داستان، صداپیشگی و موسیقی اثر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.این انیمیشن در نود و سومین دوره جوایز اسکار، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی و موسیقی متن فیلم شد.

داستان این انیمه درباره جو گاردنر، آموزگار نوازندگی یک گروه موسیقی در دبیرستان است. جو که همیشه سودای اجرای موسیقی جاز بر صحنه را در سر می‌پرورانده، با تحت تأثیر قرار دادن دیگر موسیقی‌ دانان جاز، در یک تمرین آزاد در هالف نوت کلاب، این فرصت نصیبش می‌شود و خود را برای دست یافتن به آرزوهایش آماده می‌کند. اما در ادامه حادثه‌ ای باعث می‌شود که روح گاردنر از بدنش جدا شود و به سمینار خود منتقل شود.

انیمه ژاپنی حمله به تایتان یا نبرد با تایتان ها (Shingeki no Kyojin) که با نام انگلیسی Attack on Titan نیز شناخته میشود، یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط هاجیمه ایسایاما نوشته و طراحی شده‌ است؛ خلاصه داستان این است که قرن‌ها پیش انسان‌ها توسط غول‌هایی به نام تایتان تا مرز نابودی پیش می‌روند؛ انسان‌های باقی‌مانده برای حفاظت از جان خود دیوارهای بلندی می‌سازند و به مدت ۱۰۰ سال درون این دیوارها در امنیت کامل به سر می‌برند تا زمانی که یک غول عظیم‌الجثه پدیدار می‌شود و دیوار را خراب می‌کند؛ پخش فصل اول مجموعه تلویزیونی انیمه آن از ۶ آوریل ۲۰۱۳ در ماینیچی برودکاستینگ سیستم شروع شد و تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۳ به طول انجامید؛ فصل دوم انیمه نیز از آوریل ۲۰۱۷ پخش شد. عرضهٔ بخش نخست از فصل سوم این انیمه نیز از ژوئیه ۲۰۱۸ آغاز شد و بخش دوم آن نیز از ۲۹ آوریل ۲۰۱۹ پخش شد؛ لایو اکشنی دو بخشی نیز بر اساس آن، با عناوین حمله به تایتان و حمله به تایتان: پایان دنیا در سال ۲۰۱۵ ساخته شده‌است؛ از در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۲۰ اولین قسمت فصل چهارم که آخرین فصل این سریال است، پخش شد و در سال 2022 پارت دوم این سریال آغاز به پخش کرد. هم اکنون مجموعه جدید این انیمیشن جذاب ساخت 2022 در دسته بندی دانلود انیمیشن همراه مووی با زیرنویس فارسی چسبیده قرار گرفته است.

انیمه Coco یک سه بعدی با ژانر موزیکال و فانتزی ساخت 2017 به کارگردانی لی آنکریچ است. کوکو توسط کمپانی پیکسار ساخته شد و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شد. داستان این انیمیشن با ایده‌ای از لی آنکریچ و نویسنده آن آدریان مولینا است. اساس داستان این فیلم بر پایه یک مفهوم در فرهنگ مکزیکی به نام روز مردگان است. آدریان مولینا و متیو آلدریخ فیلمنامه این فیلم را بر اساس داستانی از لی آنکریچ، آدریان مولینا، متیو آلدریخ و جیسون کاتز نوشته‌ اند. موسیقی فیلم توسط مایکل جاکینو آهنگساز آمریکایی که پیش از این نیز با پیکسار همکاری داشته ساخته شده‌ است. این فیلم در هفتاد و پنجمین دوره جوایز گلدن گلوب نامزد دو جایزه بهترین پویانمایی و بهترین آهنگ اوریجینال شد که توانست جایزه اول را مال خود کند. کوکو در نودمین دوره جوایز اسکار در دو رشته بهترین انیمیشن و بهترین ترانه نامزد دریافت جایزه اسکار بود که موفق شد هر دو جایزه را به خود اختصاص دهد.

کارتون قرمز شدن یا ترنینگ رد (Turning Red) انیمیشنی ماجراجویی، کمدی، خانوادگی و فانتزی به کارگردانی و نویسندگی دامی شی و تهیه کنندگی لیندزی کالینز محصول مشترک کشورهای آمریکا و کانادا است که در سال 2022 میلادی توسط دو کمپانی‌ مطرح Pixar Animation Studios و Walt Disney Pictures منتشر خواهد شد؛ در نسخه اصلی این انیمیشن جذاب هنرمندانی همچون روزالی چیانگ، ساندرا اوه و غیره به صداپیشگی به جای کاراکترهای اصلی انیمیشن پرداخته اند؛ همچنین این انیمیشن که اولین تجربه فیلم بلند دامی شی محسوب میشود، اولین بار در تاریخ 11 مارس سال 2022 میلادی توسط Walt Disney Studios Motion Pictures در سینماهای کشور آمریکا، کانادا و چندین کشور دیگر همزمان اکران خواهد شد سپس توسط Disney Plus نیز به صورت اینترنتی منتشر میگردد؛ جالب است بدانید این انیمیشن 25 امین فیلم بلند کمپانی پیکسار خواهد بود.

دنیایی از انیمیشن های سینمایی و سریال جدید در رسانه همراه مووی با دوبله فارسی و زیرنویس فارسی وجود دارد که میتوانید آنها را بصورت آنلاین نیز تماشا کنید، همچنین برای دیدن جدیدترین فیلم ها به بخش دانلود فیلم خارجی سایت همراه مووی نیز سری بزنید.