تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3207228
شناسه : 3207228
تاریخ :
راهنمای مراجعه به انواع تخصص های پزشکی اقتصاد ایران: امروزه شاخه های گسترده ای از تخصص های پزشکی می توان مشاهده نمود که هر کدام با مجموعه خدمات خود به درمان بیماران مختلفی می پردازند. با توجه به پیشرفت هایی که تاکنون در حوزه موضوعات پزشکی صورت گرفته اند شاخه های تخصصی نیز با تحولات بسیار بالایی مواجه شده و هم اکنون به عنوان عناصری مهم شناخته می شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،به طور معمول زمانی که بیماری ها از مراحل اولیه خود خارج شده و حاد گردند فرد بیماری جهت تشخیص و درمان به متخصصین نیاز پیدا می کند تا به این طریق بتوان در سریع ترین زمان ممکن مشکلات را برطف نموده و روند درمانی مناسبی را پیش گرفت.

 براساس نیازمندی هایی که در حال حاضر وجود دارند نیاز به تخصص های مختلف را نمی توان نادیده گرفت به همین جهت این شاخه ها روز به روز گسترده تر شده و خدمات قابل ارائه توسط آن ها نیز بیشتر می شوند. در اینجا این پرسش مطرح می گردد که متخصصین فعال در تخصص های پزشکی چه وظایفی بر عهده دارند؟

ما در ادامه این نوشتار قصد داریم تا ضمن پاسخ به این پرسش اطلاعات مفیدی را در راستای چند نمونه از متخصصان در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین دوره های درمانی خود را به واسطه انتخاب درست این متخصص ها طی کنید.

بیماری های قابل درمان توسط متخصصین

همان گونه که بیان شد تنوع بسیار بالایی از متخصصان را می توان در سراسر دنیا شاهد بود که هر کدام در حوزه درمان یک بیماری خاص فعالیت دارند البته این نکته را نیز فراموش نمود که برخی از این پزشکان بیماری های مشترکی را نیز درمان می کنند. از مهم ترین بیماری هایی که می توان توسط متخصصان پزشکی درمان نمود باید به بیماری های چشمی ، اختلالات خونی ، بیماری های تغذیه ای ، بیماری های رویوی ، اختلالات کلیه و ... اشاره نمود که هر کدام نقش بسیار مهمی را در سیستم بدنی انسان ها ایفا می کنند. بروز هرگونه اختلال در این بخش ها می تواند شما را با مشکلات متعددی مواجه سازد بنابراین بهتر است حین ابتلا به این بیماری ها سریعا به متخصصان مربوطه مراجعه نموده و روند درمانی مناسبی را پیش گیرید.

اختلالات مربوط به کلیه

از جمله اختلالاتی که می توان آن را به واسطه تخصص های پزشکی درمان نمود اختلالات کلیه می باشند که بیماری های مختلفی را در برمی گیرند. نارسایی های کلیوی زمانی بروز می یابند که کلیه ها در شرایط خاصی قرار گیرند. از مهم ترین دلایلی که می توانند منجر به بروز اختلالات کلیوی شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود.

نارسایی ها انواع مختلفی داشته و می توانند با یک مجموعه علائم خاص بروز یابند. در صورتی که با چنین علائمی مواجه شدید لازم است به متخصص کلیه مراجعه نموده و از این پزشکان بخواهید نوع بیماری شما را تشخیص داده و بهترین راهکارهای درمانی را برای درمان نمودن شما انتخاب کنند.

دکتر کلیه خوب به درمان چه بیماری‌هایی می‌پردازد؟

دکتر خوب کلیه و اورولوژی در مردان به درمان این بیماری‌ها می‌پردازند:

سرطان مثانه، سرطان کلیه، سرطان آلت تناسلی، سرطان بیضه و سرطان غدد آدرنال و پروستات، بزرگی غده‌ی پروستات ، اختلال نعوظ، ناباروری، التهاب مثانه، بیماری های کلیوی، سنگ کلیه، التهاب پروستات، عفونت مجاری ادراری ، واریکوسل.

دکتر خوب کلیه و اورولوژی در زنان به درمان این بیماری‌ها می‌پردازند:

اختلالات مثانه یا افتادگی مثانه، سرطان مثانه ، کلیه هاف غده ی آدرنال، التهاب مثانه، پرکاری مثانه، عفونت مجاری ادراری، بی اختیاری ادراری.

چه زمانی به دکتر اورولوژی مراجعه کنیم؟

زمانی که هر کدام از علائم زیر را داشته باشید باید به دکتر کلیه و مجاری ادراری و تناسلی خوب مراجعه کنیم:

خون در ادرار، تکرر ادرار و احساس دفع ادرار فوری، درد پهلو، درد لگن و یا درد نشیمنگاه، حس درد یا سوزش هنگام دفع ادرار، نشتی ادرار، سختی در دفع ادرار، جریان ادرار ضعیف، کاهش میل جنسی، وجود توده در بیضه‌ها، اختلال نعوظ.

برای یافتن بهترین پزشک متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی (اورولوژی) در سایت دکترتو از فیلترهای جست و جوی پیشرفته استفاده کنید.

بهترین پزشکان کلیه و مجاری ادراری و تناسلی برای درمان بیماران چه اقداماتی انجام میدهند؟

تجویز تصویربرداری، تجویز و انجام سیستوسکوپی، آنالیز آزمایش و کشت ادرار ، اندازه گیری حجم ادرار باقیمانده، فشار ادراری ، نمونه برداری از کلیه‌ها، پروستات و مثانه، برداشتن مثانه و پروستات، شکستن سنگ کلیه، پیوند کلیه، ترمیم و رفع انسدادهای سیستم ادراری-تناسلی، یورتروسکوپی، وازکتومی.

مشکلات مربوط به چشم

از دیگر بیماری هایی که درمان آن ها در مجموعه تخصص های پزشکی مهم قرار دارد می توان به بیماری های چشمی اشاره نمود که امروزه به طور گسترده ای میان مردم سراسر دنیا شیوع یافته اند. برای درمان نمودن این دسته از اختلالات داروها و راهکارهای جراحی خاصی وجود دارند که برای بهره مندی از آن ها نیاز است به دکتر چشم پزشک مراجعه کنید.

مشکلات مربوط به چشم

این متخصصان با معاینه و ارزیابی شرایط فعلی چشم ها نوع بیماری را تشخیص داده و از راهکارهای درمانی مناسبی جهت درمان شما استفاده می نمایند. از مهم ترین اختلالات چشمی  می توان موارد زیر را نام برد که در صورت بروز نیاز به درمان در سریع ترین زمان ممکن دارند.

مشکلات ریه

در حال حاضر در سراسر دنیا افراد بسیاری وجود دارند که با مشکلات ریوی مواجه بوده و این دسته از بیماری ها آن ها را آزار می دهد. بیماری های تنفسی براساس دلایل خاصی بروز می یابند و نیاز به رسیدگی دارند تا از ایجاد بیماری های حادتر جلوگیری نمود. در واقع می توان این دسته از بیماری ها شایع ترین بیماری در سراسر دنیا دانست که عامل هایی همچون سیگار کشیدن ، عفونت و ژنتیک می توانند در ایجاد آن ها دخیل بوده و انسان را مبتلا به بیماری های ریوی کنند.

به طور کلی بیماری های ریوی ممکن است مجاری تنفسی انسان ها درگیر ساخته و موجب بروز اختلال در بافت های ریه شوند. درمان نمودن بیماری های ریوی در حوزه تخصص های پزشکی قرار دارد و برای درمان نمودن افراد مبتلا به این بیماری ها باید از دانش و آگاهی متخصصان ریه بهره مند شد. این پزشکان ابتدا نوع بیماری را تشخیص داده سپس از راهکارهای درمانی مناسب جهت بهبود بیمار استفاده می کنند. از جمله مشکلات ریوی می توان بیماری های انسداد ریوی ، بیماری های عروق ریوی و بیماری های محدود کننده ریوی اشاره نمود که هر کدام شرایط متفاوتی را برای بیماران رقم می زنند.

متخصص ریه کیست؟

متخصص ریه پزشکی است که بیماری های سیستم تنفسی ریه ها و سایر اندام هایی که به تنفس شما کمک می کند را تشخیص داده و درمان می کند.

برای برخی از بیماری‌های نسبتاً کوتاه‌مدت که بر ریه‌های شما تأثیر می‌گذارند، مانند آنفولانزا یا ذات‌الریه، ممکن است بتوانید تمام مراقبت‌های مورد نیاز خود را از پزشک عمومی دریافت کنید.

 اما اگر سرفه، تنگی نفس یا سایر علائم شما بهتر نشد، ممکن است لازم باشد به یک متخصص ریه مراجعه کنید.

متخصص ریه چه بیماری هایی را درمان میکند؟

متخصص ریه می تواند انواع مختلفی از مشکلات ریوی را درمان کند. که شامل:

مشکلات ریه

انواع اختلالات تغذیه

تغذیه از دیگر شاخه های مهم تخصص های پزشکی به شمار می رود که پزشکان فعال در این شاخه این توانایی را دارند تا به درمان نمودن بیمارانی که نیاز به برنامه های غذایی مناسب دارند کمک کنند. اختلالات نغذیه ای دارای طیف بسیار گسترده ای از عادت های غیرطبیعی در تغذیه می باشند که از مهم ترین آن ها می توان به پرخوری و پرهیز از خوردن غذا اشاره نمود.

این شرایط می توانند انسان را با مشکات متعددی مواجه ساخته و در ادامه با بیماری های خاصی رو به رو کنند. به طور کلی افرادی که درگیر اختلالات تغذیه ای می باشند دارای علائم مختلفی هستند که از مهم ترین آن ها می توان به پرخوری ، استفراغ ، ورزش بیش از حد و غذا نخوردن اشاره نمود. در صورت مشاهده هرکدام از این اختلالات لازم است در سریع ترین زمان ممکن به متخصص تغذیه مراجعه نمود.

متخصص تغذیه کیست؟

دکتر متخصص تغذیه، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی است که در ارتقای سلامت مطلوب و پیشگیری و درمان بیماری‌ها از طریق علم تغذیه تخصص دارد. متخصصان تغذیه از طریق انواع غذا و تغذیه برای کمک به افراد در هر سنی برای مدیریت وزن، شرایط پزشکی، آلرژی‌های غذایی و سلامتی بیماران خود استفاده می‌کنند.

متخصص تغذیه چه چیزی را درمان می کند؟

یک متخصص تغذیه اغلب به درمان بیماری های زیر به کمک دیگر متخصصان مربوطه می پردازد:

انواع اختلالات تغذیه

اختلالات و مشکلات خونی

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به مجموعه اختلالات خونی نیز اشاره ای داشته باشیم. این دسته از اختلالات را با عنوان بیماری های خونی نیز می شناسند و برای درمان آن ها باید متخصصین خون مراجعه نمود. این دسته از متخصصین بعد از انجام ارزیابی های لازم و تشخیص دادن نوع بیماری به درمان آن ها با استفاده از رویکردهای درمانی مناسب می پردازند. از مهم ترین اختلالات خونی می توان به آنمی ، تالاسمی ، اختلالات گلبول سفید ، اختلالات گلبوی قرمز ، پلی سیتمی ورا ، لوسمی و لنفوم اشاره نمود.

فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی (آنکولوژی) کیست؟

یک متخصص خون در درمان بیماری‌های مرتبط با اختلالات خونی مانند بیماری‌های طحال، بیماری‌های غدد لنفاوی، کم خونی، ایدز، اختلالات لخته شدن، هموفیلی، ترومبوسیتوپنی، لوسمی، بیماری سلول داسی شکل و سرطان‌‌های غدد لنفاوی (لنفوم) تخصص دارد. آن‌ها انواع خاصی از تزریق و بیوپسی مغز استخوان را برای تجزیه و تحلیل انجام می‌دهند.