تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3198902
شناسه : 3198902
تاریخ :
توسعه کسب و کارها با کمک فناوری هوش مصنوعی اقتصاد ایران: معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی از توسعه کسب‌وکارها و فرصت برای اشتغال سرمایه انسانی با تدوین سند الزامات حاکمیتی فناوری هوش مصنوعی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، ابوالفضل روحانی معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی از توسعه کسب‌وکارها و فرصت برای اشتغال سرمایه انسانی با تدوین سند الزامات حاکمیتی فناوری هوش مصنوعی خبر داد.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی با بیان این مطلب افزود: هدف اصلی تدوین سند الزامات حاکمیتی فناوری هوش مصنوعی، انسجام دیدگاه­ها و پرداختن به این حوزه مهم در کشور است تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های قابل توجه از توسعه هوش مصنوعی، تجاری سازی دانش و فناوری این حوزه را تسریع کرده و به رقابت پذیری اقتصادی در سطح منطقه و جهان نزدیک شد.

وی با اشاره به برگزاری اولین نشست هم اندیشی پیش نویس این سند، افزود: در این سند قرار بر این است تا با مطالعه اسناد بالادستی مرتبط با فناوری های هوشمند و با نگاهی بر زیست بوم و فلسفه هوش مصنوعی و تاکید بر زنجیره ارزش هوش مصنوعی و آگاهی بخشی عمومی و اجتماعی سازی، اخلاقیات، تنظیم گری و دیگر جنبه های مهم، الزامات اساسی برای توسعه هوش مصنوعی در چارچوب ارزشهای حاکم بر جامعه، تهیه و تدوین شود.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اهمیت تدوین اسناد ملی و برنامه‌ریزی جهت مواجهه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی در سطح ملی و جهانی و توسعه آن به میزان آمادگی قطعی نظام (از نظر فنی) برای استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدات آن در مرکز ملی فضای مجازی، گفت: به موجب نقش برجسته فناوری هوش مصنوعی در موفقیت کسب و کارها، افزایش مهارت های بهره گیری از این فناوری و به دنبال آن ایجاد اشتغال سرمایه انسانی، حوزه های خدماتی همچون درمان و آموزش از آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: عموم افراد جامعه نیز نیازمند کسب مهارت های کار با ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه های فناورانه خواهند بود و این فناوری می تواند عرصه اشتغال را در کشور متحول کند.

اولین نشست هم اندیشی پیش نویس این سند با حضور تیم متخصص حوزه هوش مصنوعی پژوهشکده فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، خبرگان و اساتید دانشگاه های برتر کشور به جهت ایجاد کانون همگرایی نخبگان علمی و اجرایی و تهیه سندی متناسب با شایستگی‌های کشور برگزار شد.