تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3198422
شناسه : 3198422
تاریخ :
استاندار زنجان: اشتغال معلولین در زنجان مورد توجه قرار گیرد اقتصاد ایران: زنجان-استاندار زنجان گفت: اشتغال معلولین در زنجان مورد توجه قرار گیرد و چالش های موجود در این حوزه رفع شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،محسن افشارچی ظهر شنبه در جلسه ستاد مناسب‌سازی که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، گفت: هزینه مناسب‌سازی در مقایسه با پروژه‌هایی که ساخته خواهد شد، عدد کوچکی است.

وی بر لزوم توجه به مناسب مبلمان شهری برای معلولین تاکید کرد و ابراز داشت: از این به بعد هیچ پروژه عمومی که مناسب‌سازی نشده باشد پذیرفته نمی‌شود.

استاندار زنجان گفت: رمپ‌های پیاده‌رو چیزهای ساده‌ای است که باید انجام شود و در این میان در سفر رئیس جمهور به استان برای ساختمان توانبخشی بودجه اخذ شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ به نتیجه خواهد رسید.

افشارچی تاکید کرد: مناسب‌سازی حداقل کاری است که می‌توان برای افراد دارای معلولیت انجام داد و باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به مناسب سازی دستگاه خود برنامه ریزی و مدیریت لازم را داشته باشند.

وی بر لزوم توجه به اشتغال معلولین در استان تاکید کرد و افزود: باید به اشتغال معلولین مدیریت لازم در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، سرپرست معاونت عمرانی شهرداری زنجان گفت: سازمان بهداشت جهانی از سال ۱۹۸۱ اولین پاسخ به بحث ناتوانی و معلولیت را به سه بخش توانبخشی، حرفه‌ای و اجتماعی تعیین کرده است.

انصاری تاکید کرد: منطقه سه شهرداری بودجه مصوب یک میلیارد تومان بوده که ۸۴۴ میلیون تومان محقق و انجام شده و در منطقه چهار شهرداری بودجه مصوب یک میلیارد تومان، اکنون ۸۲۴ میلیون تومان آن محقق شده است.

وی گفت: هر منطقه به میزان ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید آهن‌آلات به عنوان بحث‌های پن‌ریل‌ها و پل‌های معابر تخصیص‌یافته است.