تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3197463
شناسه : 3197463
تاریخ :
با تعمیر تخصصی پمپ آب از افت فشار آب راحت شوید! اقتصاد ایران: تعمیر تخصصی پمپ، یکی از اقداماتی است که باید توسط تعمیرکاران متخصص و باتجربه انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،اگر شما هم یکی از افرادی هستید که در ساختمان‌های بلند زندگی می‌کنید، احتمالا با مشکل افت فشار آب بخصوص در طبقات بالایی ساختمان مواجه هستید. همه ما می‌دانیم که برای رفع این مشکل باید از پمپ استفاده کنیم؛ این سیستم‌های مکانیکی ممکن است در دراز مدت به دلایل مختلفی دچار مشکلاتی شوند.
در این مطلب که با استناد به نکات ذکر شده توسط تیم تعمیر پمپ تهویه گستر راگا نوشته شده است، قصد داریم نشان دهیم که با تعمیر پمپ به صورت تخصصی می‌توانید تا حد زیادی از مشکل افت فشار آب راحت شوید. نکته‌ای که باید در این زمینه به خاطر داشته باشید این است که تعمیرات پمپ باید توسط افراد ماهر صورت گیرد. پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

عیب یابی؛ مهم‌ترین قدم در تعمیر پمپ به صورت تخصصی

به این نکته توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین گام‌ها در جهت تعمیر هر نوع وسیله‎ای، عیب یابی آن است. این مرحله به حدی مهم است که رخ دادن اشتباه در آن می‎تواند تمامی مراحل بعدی پروسه تعمیرات را تحت پوشش خود قرار دهد. جهت شفاف سازی بیشتر این موضوع لازم است بدانید که یک تعمیرکار حرفه‌ای بعد از حضور در محل و انجام بررسی‌های لازم، جهت تعمیر تخصصی پمپ باید قبل از هر کاری به عیب یابی آن بپردازد.

 به این صورت که تعمیرکار باید براساس شرایط ایجاد شده، بررسی کند و ببیند منبع اصلی خرابی از کجا می‌تواند باشد. در این مرحله قطعه‌ای از پمپ که سبب اخلال در عمکرد آن شده شناسایی می‌شود و درصورت نیاز به تعویض با نمونه سالم عوض شده یا تعمیر می‌شود. در صورتی که این مرحله به درستی انجام نشود و علت خرابی پمپ به درستی تشخیص داده نشود، تمامی مراحل بعدی بی فایده خواهند بود.

آشنایی با خرابی‌های رایج در تعمیر تخصصی پمپ

تعمیرکاران پمپ آب، طی سالها تجربیات خود، با برخی از مشکلات در این وسیله مکانیکی بیشتر از سایرین مواجه می‌شوند. در این بخش می‌خواهیم بعضی از خرابی‌ها و مشکلاتی را که به صورت رایج‌تری در پمپ پیش می‌آیند را مورد بررسی قرار داده و شما را با آنها آشنا کنیم که شامل موارد زیر می‌شوند:

بی وقفه کار کردن و خاموش نشدن پمپ آب

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است شما هم با آن مواجه شده باشید، بی وقفه کار کردن پمپ و خاموش نشدن آن است. بهتر است در نظر داشته باشید که این مشکل ممکن است بر اثر خرابی یا تنظیم نادرست کلید اتومات مکانیکی به وجود بیاید. طی تعمیر تخصصی پمپ در چنین شرایطی تعمیرکار یا باید این کلید را تنظیم کند یا آن را با نمونه سالم تعویض و مجدد سر جای خود نصب کند.

کار کردن پمپ بدون باز بودن شیر آب؛ مشکلی دیگر در تعمیرات تخصصی پمپ

گاهی اوقات ممکن است این مشکل پیش بیاید که پمپ آب بدون باز بودن هیچ کدام از شیرهای آب، روشن شده و شروع به کار می‌کند. علت ایجاد چنین مشکلی می‌تواند وجود شکستگی یا نشتی در سیستم لوله کشی یک سازه باشد.

همچنین لازم است این مورد را در نظر داشته باشید که در صورتی که در ساختمان از توالت فرنگی و سیستم فلاش تانک استفاده می‌شود، ممکن است خراب شدن و وجود نقص در فلوتر موجود در فلاش تانک سبب ایجاد چنین مشکلی شده باشد.

سر و صدای زیاد پمپ در حین روشن بودن

امکان دارد این مشکل برای شما هم به وجود آمده باشد که پمپ آب به محض روشن شدن از خودش سر و صدای زیادی را تولید کند. در چنین شرایطی احتمالا آسایش و راحتی ساکنین سلب می‌شود و سبب کلافگی همه خواهد شد. این مشکل ممکن است بر اثر متوازن نبودن محل نصب و قرارگیری پمپ، پایین بودن کیفیت پمپ یا لوله کشی ساختمان به روش نادرست به وجود بیاید. توصیه ما به شما عزیزان این است که برای رفع این مشکل و تعمیر تخصصی پمپ، حتما از مراکز معتبر کمک بگیرید.

روشن نشدن پمپ به خصوص در طبقات بالا

اگر شما هم در طبقات بالایی یک ساختمان زندگی می‌کنید، ممکن است مشاهده کرده باشید که با باز کردن شیر، پمپ روشن نمی‌شود. این مشکل به دلیل استفاده از ست کنترل می‌باشد؛ چرا که این قطعه زمانی دستور روشن شدن را به پمپ می‌دهد که در داخل لوله‌ها جریان وجود داشته باشد.

هنگام باز کردن شیر در طبقات اول و دوم هر ساختمان، پمپ به راحتی روشن شده و شروع به کار می‌کند، اما هنگامی که طبقات بالاتر شیر آب را باز می‌کنند، هیچ فشاری در داخل جریان لوله‌ها به جریان نمی‌افتد در نتیجه ست کنترل هم فرمان روشن شدن را به پمپ نمی‌دهد. برای رفع این مشکل لازم است از منبع تحت فشار و کلید اتومات مکانیکی در این سیستم استفاده شود.

گیرپاژ کردن؛ یکی از مشکلات متداول در تعمیر تخصصی پمپ

گیرپاژ کردن یکی از خرابی‌هایی است که به صورت رایج ممکن است در پمپ‌ها اتفاق بیفتد؛ این مشکل می‌تواند به علل مختلفی به وجود بیاید که برخی از مهم‌ترین آنها: زنگ زدن و فرسودگی قطعات پمپ، خراب شدن بلبرینگ‌ها و وجود اجسام خارجی به داخل پروانه پمپ، می‌باشند. در نظر داشته باشید که در صورت مشاهده این مشکل و جهدت رفع آن بهتر است از تعمیرکار باتجربه کمک بگیرید.

چرا تعمیر تخصصی پمپ از اهمیت بالایی برخوردار است؟

پمپ آب، یکی از وسایل مکانیکی است که به دلیل نقش مهمی که در فراهم کردن راحتی و آسایش اعضای یک ساختمان ایفا می‌کند، عملکرد درست آن مهم می‌باشد. این وسیله ممکن است به دلایل مختلفی و در گذر زمان دچار مشکلاتی شود و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد. در چنین شرایطی پیشنهاد ما به شما این است که حتما از مراکزی که به صورت تخصصی به تعمیر پمپ می‌پردازند، کمک بگیرید.
از آنجایی که در ساخت پمپ از قطعات تخصصی و حساسی استفاده شده است، بهتر است تعمیر آن را به کسانی بسپاریم که شناخت کافی روی قطعات و وظیفه آنها در اختیار دارند. در صورتی که این کار را به افراد مبتدی و بی تجربه بسپارید، این احتمال وجود دارد که نه تنها پمپ تعمیر نشود، بلکه خرابی‌های بیشتری هم به وجود بیاید. همچنین با انجام این کار میزان زیادی از وقت و پول شما هم هدر می‌رود؛ بنابراین بهتر است برای تعمیرات تخصصی پمپ به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

برای تعمیر تخصصی پمپ به کجا مراجعه کنیم؟

اگر شما هم در دسته افرادی قرار بگیرید که جهت تامین فشار بالای آب در طبقات بالایی ساختمان از پمپ استفاده می‌کنید، احتمالا با این شرایط مواجه شده باشید که این سیستم بعد از گذشت مدتی به دلایل مختلفی در عملکرد خود دچار اخلال شود. در چنین شرایطی احتمالا به دنبال مرکزی تخصصی جهت رفع خرابی پمپ خود می‌گردید.

شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر تخصصی پمپ به صفحه تعمیرات پمپ آب راگاسرد به آدرس ragasard.com مراجعه کرده و از خدمات لازم بهره‌مند شوید.

در مطلبی که خواندید از صفحه تعمیر پمپ kseal نیز یاری گرفته شده است.