تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3197138
شناسه : 3197138
تاریخ :
ضرورت شناخت نقش هویت برند در توسعه یک برند اقتصاد ایران: هویت برند (Brand identity) ، در حقیقت نحوه ارتباط مشتریان با محصولات یا برند است که ارزش یک برند را مشخص کرده و موجب ایجاد تعامل بین مشتریان با برند می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،  به عبارتی دیگر هویت یک برند به عنوان شخصیت اصلی یک کسب و کار، در نظر گرفته شده و صاحبان برند برای تحقق آن تلاش می کنند تا میزان وفاداری مشتریان و سودآوری افزایش پیدا کند. همچنین نام تجاری یا برند شما یکی از اصلی ترین بخش های برندینگ بوده و تاثیر بسیاری بر روی هویت برند می گذارد. بنابراین به منظور توسعه برند، لازم است با مفهوم برندینگ به خوبی آشنا شده و آگاهی کاملی نسبت به عناصر ایجاد برند، کسب کنید.

بررسی اهمیت هویت برند قوی در زمینه توسعه نام تجاری و برندینگ

  1. چهره کسب و کار: چهره کسب و کار در حقیقت همان لوگویی است که با هدف توسعه برند، طراحی می شود. یکی از اصلی ترین عناصر برندینگ، لوگو بوده و تاثیر بسیاری بر روی هویت برند می گذارد.
  2. اعتماد و اعتبار برند: یک برندینگ در صورت قوی بودن، هویت برند شما را تثبیت کرده و موجب شناخته شدن برند می شود. در نتیجه شناخته شدن هویت اصلی برند، موجب کسب اعتماد مشتریان شده و اعتبار یک برند را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.
  3. تاثیر تبلیغات: به طور کلی تبلیغات برند، نتیجه الگو برداری از هویت برند شما است که چهره و هویت اصلی برند شما را به نمایش می گذارد. در نتیجه هر چقدر که چهره و هویت اصلی برند قوی تر باشد، تاثیر آن بر روی تبلیغات بیشتر بوده و مشتریان بیشتری جذب می کند.

 

  1. ماموریت سازمان: به طور کلی هویت و چهره برند شما، اهداف و ماموریت سازمان را مشخص کرده و با استفاده از آن به راحتی می توانید بیانیه ماموریت سازمان خود را تهیه کنید.
  2. جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود: یک چهره و هویت خوب باعث جذب طرفداران بسیاری شده و کیفیت محصولات را تضمین می کند. در این صورت، مشتریان با برند محصولات و خدمات ارائه شده، ارتباط برقرار کرده و اعتبار برند افزایش می یابد.

طراحی هویت برند با شناخت روش های ایجاد آن

3-  یکپارچه ساختن لحن و صدای استفاده شده در تبلیغات و رسانه های اجتماعی: پس از انجام تمام مراحل برندینگ، لازم است محتوایی با کیفیت درباره نام تجاری خود تهیه کرده و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین برای اشتراک گذاری نام تجاری خود، بهتر است از لحن و زبانی یکپارچه استفاده کنید که با هویت برند شما مطابقت داشته باشد. از طرفی می توانید با ایجاد ارتباط عاطفی میان مخاطبان و برند خود از طریق تبلیغات رسانه ای، مخاطبان بیشتری جذب کنید.

4-  آشنایی با اشتباهات رایج برندینگ و جلوگیری از آن ها: در وهله اول بهتر است لحنی مناسب و با مفهوم را برای محتوای خود انتخاب کنید تا موجب سردرگمی مخاطب نشود. همچنین نباید از خدمات و روش های مشابه سایر رقبا تقلید کنید چرا که موجب به خطر انداختن فعالیت و پیشرفت کسب و کار شما می شود.

  1. نظارت همه جانبه بر روی برند: با نظارت، کنترل و آگاهی از نظرات مخاطبان در مورد برند، می توانید در صورت لزوم تغییرات و تحولات مورد نیاز را در برند خود اعمال کرده و مشکلات احتمالی را حل کنید. همچنین برای انجام این امر می توانید از نظرسنجی و ایجاد بحث در رسانه های اجتماعی استفاده کنید. از طرفی عملکرد برند بدون استفاده از دنبال کردن شاخصه های کلیدی و نظارت، بسیار دشوار بوده و در نهایت موجب آسیب دیدن کسب و کار شما می شود.

 

 نبایدها در طراحی هویت برند

در طراحی هویت برند برخی نکات وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کرد. آشنایی با این نبایدها به شما کمک خواهد کرد تا از انجام دادن اشتباهاتی که دیگران انجام داده اند پرهیز کنید و احتمال شکست برند را کاهش دهید. 

یکی از مهم ترین مواردی که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است، این است که از تقلید و کپی کردن اجتناب کنید. اگر برندینگ رقیب شما عالی است، هرگز به این فکر نکنید که از او تقلید کنید.

روی هویت برند خود تمرکز کنید و نهایت تلاش خودتان را بکنید تا از رقیب خود پیشی بگیرد. به دنبال ایده های جدید باشید و سعی کنید تا هویت برند خود را به صورت منحصر به فرد طراحی کنید. مطمئن باشید از نتیجه ایی که خواهید گرفت شگفت زده خواهید شد.

ممکن است، برندینگ رقیب شما عالی باشد. ممکن است شما هم محصول یا خدمات مشابهی را عرضه کرده و به این فکر بیافتید که از او تقلید کنید. به شدت توصیه می‌ کنیم این کار را انجام ندهید. روی فعالیت‌ های برند و پیشرفت خودتان تمرکز کرده و تلاش کنید تا در صنعت حوزه فعالیت خویش از رقیبان‌تان پیشی بگیرید.

مورد بعدی پرهیز از عدم هماهنگی و انسجام میان فضای آنلاین و آفلاین است. شما باید در هر فضایی که فعالیت می کنید رنگ، فونت، ماهیت و پیام شما باید با یکدیگر هماهنگ باشد.

در صورتی که تجربه کافی در این حوزه ندارید بهتر است که از اطراف متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

کلام آخر

هویت برند تاثیر بسیاری بر برندینگ و شناخته شدن برند داشته و موجب برقراری ارتباط میان مشتریان و نام تجاری می شود. برای تعیین هویت و چهره برند باید نکات مهمی را در نظر گرفته و از لوگوی مناسبی به منظور شناخته شدن برند استفاده کنید. همچنین با در نظر گرفتن سلایق متفاوت و خدمات متناسب با نیاز مشتریان، می توانید هویت برند خود را به راحتی تعیین کرده و اعتبار برند را در عرصه رقابت افزایش دهید. افزایش اعتبار برند، کسب اعتماد مشتریان را به همراه داشته و موجب جذب مشتریان بیشتری می شود. از طرفی یک برندینگ قوی به شما کمک می کند تا پیام برند خود را به خوبی به مشتریان انتقال دهید.

مجموعه تبلیغاتی مثلث

فعالیت خود را در زمینه های:

مشاوره تبلیغاتی

بازاریابی و برندینگ

دیجیتال مارکتینگ

برنامه ریزی و مدیریت کمپین تولید محتوا وپروموشن

جهت تامین نیازهای تخصصی درحوزه صنعت ساختمان ، از سال نود و هفت آغاز نموده است.