تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3194776
شناسه : 3194776
تاریخ :
رئیسی برای شرکت در اجلاس اکو عازم ترکمنستان شد اقتصاد ایران: رئیس جمهور که به منظور شرکت در اجلاس اکو به ترکمنستان سفر می‌کند در حاشیه این اجلاس با سران کشور میزبان در حوزه‌های آب و گاز نیز بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، آیت الله رئیسی رئیس جمهور در مراسم بدرقه رسمی برای سفر به ترکمنستان گفت: هدف اصلی از سفر به ترکمنستان شرکت در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو اکو است.

وی افزود این نشست در سطح سران برگزار می‌شود و هدف از آن مروری بر فعالیت‌های سازمان همکاری های اقتصادی است و اتخاد تصمیماتی برای آینده است

رئیسی ادامه داد: از دیگر اهداف این سفر دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای همسایه است. یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ما همکاری با کشورهای همسایه است و شرکت در این نشست  می‌تواند برای همکاری با کشورهای منطقه مناسب باشد. در واقع ارتباط موثر با کشورهای همسایه یکی از محورهای سیاست خارجی ما است و ما روی این موضوع کار می‌کنیم.

رویس جمهور تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در حاشیه نشست سران اکو دیدار با سران کشور میزبان است. ما دو کشور همسایه هستیم و بحث و تبادل نظر در موضوعات مهم گاز و ترانزیت و آب از جمله محورهای مذاکره بین ما و ترکمنستان خواهد بود.