تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3191041
شناسه : 3191041
تاریخ :
فعالیت ۱۹ هزار کتابخانه درسی ابتدایی در فارس/رونمایی از ۴ کتاب اقتصاد ایران: شیراز - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در فارس بیش از ۷ هزار کتابخانه در مدارس وجود دارد، گفت: در استان همچنین بیش از ۱۹ هزار کتابخانه کلاسی ویژه دانش اموزان ابتدایی وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد اسماعیلی ظهر دوشنبه در آئین تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان مؤلف شیراز و رونمایی از ۴ کتاب تألیف شده توسط معلمان استان فارس، گفت: همه ما از ضرورت کتاب خوانی آگاه هستیم و آنچه که امروز ضرورت دارد راهکارهای ترویج کتاب خوانی است.

وی با اشاره به اینکه در سلوک دینی ما نیز همواره به کتابخوانی و علم اندوزی تاکید شده است، گفت: از راه‌های افزایش سرانه مطالعه در دانش آموزان حمایت از نوشته‌ها و کتاب‌های تألیف شده در حوزه کودک و نوجوان است.

وی گفت: معلمان باید از هر فرصتی برای مطالعه و ترویج کتابخوانی در کلاس‌های درس بهره بگیرند و موضوعات درسی را به کتاب‌های کودک و نوجوان پیوند بزنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: معلمان باتوجه به شناختی که از ذائقه و دنیای دانش آموزان و کودکان دارند می‌توانند به مؤلفان قابل اعتماد و موفقی تبدیل شوند.

اسماعیلی گفت: نویسندگی را در دانش آموزان نباید الزاماً به سمت چاپ کتاب سوق داد بلکه باید نسبت به خاطره نویسی، داستان نویسی و انشا نویسی توجه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: ذائقه دانش آموزان کمی عوض شده است و باید به صورت نرم و برنامه ریزی شده سلایق و علایق دانش آموزان را به سمت موضوعات اخلاقی سوق دهیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز نیز بیان کرد: زمانی یک جامعه به فرزانگی و سعادت خواهد رسید که سرانه مطالعه خود را همواره افزایش دهد.

احمدرضا حسن شاعلی افزود: خوانش کتاب‌های مفید می‌تواند نشاط و سلامت روح را در دانش آموزان در پی داشته باشد.

در پایان این مراسم از ۴ کتاب تألیف شده توسط معلمان استان فارس در زمینه کودک و نوجوان نیز رونمایی شد.