تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3190451
شناسه : 3190451
تاریخ :
ایده‌های خلاق در حوزه سلامت دیجیتال حمایت می‌شود اقتصاد ایران: طبق اعلام ستاد توسعه فناوری‌های دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، تیم‌های خلاقی که در حوزه های سلامت دیجیتال ایده دارند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان از تسهیلات کم بهره و با تنفس برخوردار می شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  به نقل از ستاد توسعه فناوری‌های دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، الزام افراد به رعایت نکات بهداشتی، بیش‌تر از گذشته ضرورت پیدا کرده و فناوری‌های دیجیتال به ابتکارهایی برای رعایت این الزام منجر شده است.

پیشرفت فناوری، همراه با شکاف برجسته در دسترسی به بهداشت و درمان در خاورمیانه و آفریقا، کارآفرینان منطقه را به ابتکار و ایجاد راه حل های پیشرفته بهداشت دیجیتال برای مقابله با این چالش‌ها واداشته است. تغییر بنیادی نگرش نسبت به سلامت دیجیتال که توسط فناوری‌های موجود امکان پذیر شده است، نوید دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را به صدها میلیون انسان می‌دهد.

در شکل دیجیتال این فرآیند، سه چالش اصلی، دسترسی، کیفیت و هزینه هستند. نوآوری‌ها در سلامت دیجیتال بر افزایش دسترسی با کیفیت بهتر و هزینه‌های کمتر برای بیمار، ارائه دهنده و پرداخت کننده متمرکز است. با توجه به عرضه و تقاضای نامتعادل برای مراقبت‌های بهداشتی در خاورمیانه، که ناشی از افزایش هزینه مراقبت‌های بهداشتی، افزایش جمعیت، افزایش بیماران مسن و شیوع بیماری‌های غیر واگیر است، زمان و نحوه دسترسی و اجرای راهکارهای دیجیتال اهمیت بسیاری دارد.

با توجه به این ضرورت، طرح «هلثینو» تشکیل شده است؛ در این طرح قرار است از شرکت‌های خلاق حوزه سلامت دیجیتال حمایت شود.

بنابراین افراد دارای ایده برای راه اندازی شرکت خلاق در حوزه سلامت، شرکت‌های خلاق و مجموعه‌های فعال در این حوزه، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر و شتاب‌دهنده‌ها، می‌توانند زنجیره اجرایی این طرح را در کشور ایجاد کنند.

تیم‌های خلاقی که ایده‌ای در حوزه‌های سلامت دیجیتال دارند، می‌توانند با شرکت در این طرح تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان از تسهیلات کم بهره و با تنفس برخوردار شوند.

اگر این تیم با یک شتاب‌دهنده همکاری کند یا شتاب‌دهنده‌ای باشد که تیم‌هایی در این حوزه دارد، می‌تواند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به صورت سرمایه گذاری دریافت کند.

همچنین کسب و کارهایی که موفق به جذب سرمایه از هر صندوق پژوهش و فناوری شوند در این طرح می‌توانند تا حداکثر ۴ برابر مبلغ جذب سرمایه را در قالب تسهیلات دریافت کنند.

فارغ از تسهیلات مالی، حمایت‌های دیگری هم از این شرکت‌ها و تیم‌های خلاق به عمل می‌آید که از جمله آنها می‌توان به ارائه خدماتی مانند فضای استقرار، زیرساخت و سرور و مارکتینگ اشاره کرد. همچنین با شرکت در این طرح می‌توان از خدمات سرویس دهندگان پلتفرم راه نوآوری و شبکه نوآوری دیجیتال به صورت رایگان استفاده کرد.

کارگزار ستاد توسعه فناوری‌های دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این هدف توسعه یافته است تا جنبه‌های مختلف اقتصاد دیجیتال را رصد کند. با استفاده از متخصصان علم مدیریت در حوزه تکنولوژی، داده کاوی و … گردآوری و تحلیل داده در حوزه‌های دانشی، فناورانه و کاربردی اقتصاد دیجیتال انجام می‌شود تا بدین وسیله گامی در راستای پر کردن شکاف دیجیتال کشور برداشته شود.