تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3184390
شناسه : 3184390
تاریخ :
هشت دلیل برای خرید پرینتر سه بعدی خانگی اقتصاد ایران: وجود یک پرینتر سه بعدی برای مصارف خانگی را به راحتی می توان توجیه کرد! در اینجا هشت دلیل محکم وجود دارد که نشان می دهد چرا داشتن چاپگر سه بعدی می تواند از نظر فکری و مالی سودمند باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،وجود یک پرینتر سه بعدی برای مصارف خانگی را به راحتی می توان توجیه کرد! در اینجا هشت دلیل محکم وجود دارد که نشان می دهد چرا داشتن چاپگر سه بعدی می تواند از نظر فکری و مالی سودمند باشد.

Reasons to Buy a 3D Printer for Home Use

یادگیری اصول اولیۀ این صنعت هرگز ساده تر از حالا نبوده است. چاپگرهای سه بعدی سطح مقدماتی، مقرون به صرفه هستند و بسیاری از سازندگان ایرانی نیز دستگاه هایی عرضه کرده اند تا از دردسر خرید چاپگرهای گران خارجی راحت شوید. بعلاوه، متریالهای این چاپگرهای نیز در بازار دسترس هستند. با پس‌انداز می توانید یک چاپگری سه بعدی تهیه کنید که مدتها شما را خوشحال خواهد کرد.

داشتن پرینتر سه بعدی پتانسیل بی حد و حصری برای سرگرمی و ساختن اشیاء سه بعدی ایجاد می کند. اگر نمی دانید چگونه شروع کنید، ما به شما کمک می کنیم.

اگر آنچه گفته شد شما را قانع نکرد، در اینجا ده دلیل قانع کننده برای خرید چاپگر سه بعدی آورده شده است.

  1. خلاقیت خود را تقویت کنید

چاپ سه بعدی فقط ساختن اشیاء نیست و در واقع کتابی نیست که صرفاً به پایان رساندن آن مهم باشد. این امر به یادگیری، به چالش کشیدن خلاقیت، یافتن راه حل های جدید برای مشکلات قدیمی و مشارکت در زمینۀ رو به تحول و پویای تکنولوژی مربوط است. داشتن یک پرینتر سه بعدی مانند داشتن یک ابزار علمی تخیلی در واقعیت است. تنها با چند ساعت آماده سازی، می توانید تقریباً هر چیز قابل تصور را بسازید.

خیلی سریع متوجه می شوید که ساخت وسایلی مفید مانند قاب تلفن همراه، جاکارتی برای کارت های بانکی و مجسمه تنها مشتی از خروار است. کاربران این فناوری مدل های دقیق از قلب و مغز، آثار هنری باورنکردنی مانند نقشۀ سه بعدی توکیو و حتی کپی دقیق از مکان های دیدنی را چاپ کرده اند.

  1. مهارت های جدید خود را توسعه دهید

کاربرد پرینتر3بعدی

چاپ سه بعدی می تواند یک سرگرمی شخصی باشد که بازۀ خلاقیت شما را افزایش می دهد. اما این مهارتی قابل عرضه و کارآمد نیز به شمار می رود. شما هرگز از گسترش وسعت دانش خود پشیمان نخواهید شد، بویژه زمانی که این مهارت بتواند بعنوان شغل دوم برایتان درآمد ایجاد کند.

رشد بازار کار چاپگر سه بعدی در ایران مثل اپراتور دستگاه، تعمیرکار چاپگر سه بعدی، خدمات دهنده چاپ سه بعدی و مدلسازی سه بعدی ... حتی با وجود چالش های جهانی مانند همه‌گیری کوید-19، همچنان ادامه دارد. با آشنایی بیشتر با این فناوری، یک قدم جلوتر از دیگران خواهید ایستاد.

  1. به کودکان خود آموزش دهید

تحقیقات نشان می دهند که امکان یادگیری دانش آموزان به واسطۀ سپردن وظایف واقعی به آنها و قرار دادن وسایل فیزیکی در اختیارشان، نسبت به حفظ اطلاعات صرفاً از طریق مطالعه، افزایش می یابد. و راه اندازی پرینتر، بررسی نرم افزارهای مختلف CAD و دادن این فرصت به آنها برای شبیه سازی جنبه های خلاقانۀ ذهن شان می تواند محرک آموزشی قدرتمندی باشد.

همچنین، شما می توانید مدل های آموزشی حاوی مفاهیم پیچیده مانند اتم ها و سیارات را چاپ کنید و با پرینت موارد ساده تر مانند پازل ها و ابزارهای کمکی مهارت های حل مسئله را در کودکان خود پرورش دهید. ساخت مدل سه بعدی می تواند به درک مفاهیم انتزاعی برای کودکان یاری برساند و مشارکت در ساخت اشیاء به یادگیری و خلاقیت آنها کمک خواهد کرد.

دانشگاه های سراسر جهان روی چاپگرهای سه بعدی سرمایه گذاری می کنند تا دانشجویان بتوانند مستقیماً با این فناوری کار کنند. اگر فرزندان شما اصول استفاده از چاپگر و برنامه های محبوب CAD را  بدانند از سایر هم‌سن و سالان خود جلوتر خواهند بود.

  1. پرینت سه بعدی بسیار جالب و سرگرم کننده است

3d printer benefit

هرچند روشن است، اما باید بگویم کارهایی که می توانید با چاپگر سه بعدی انجام دهید واقعاً هیجان انگیز است. علاقه‌مندان به این فناوری در حال ساخت فیگورهای اکشن، تختۀ شطرنج، بازی های رومیزی و حتی ماشین های کوچک جنگی مانند منجنیق و تیر و کمان هستند. همچنین ساختن لگو، فرفره، مدل قطار و خودرو یا حتی مجسمه های کامل آسان است.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید با چاپگر سه بعدی انجام دهید این است که از خانواده و دوستان خود دعوت کنید تا در این سرگرمی با شما شرکت کنند. داشتن کسی که در ایجاد یک طرح به شما کمک کند و سپس آن طرح جلوی چشمانش زنده شود، راهی عالی برای نشان دادن این است که این فناوری چقدر می تواند مفید و جالب باشد.

  1. پول در بیاورید

این روزها افزایش سرمایه و «درآمد دوم» کاری منطقی و عقلانی به شمار می رود. در حالی که چاپ سه بعدی میتواند آموزشی، مفید و سرگرم کننده باشد، همچنین می تواند راهی برای کسب درآمد اضافی به شمار رود. بسیاری از افراد حتی سرگرمی های خود را به مشاغل پررونق تبدیل کرده اند و از شغل قبلی خود دست کشیده اند.

توانایی طراحی و چاپ قطعات مطابق با خواست خریدار خدمات ارزشمندی است. به غیر از پذیرش سفارشات خاص، بسیاری از علاقه‌مندان به کارآفرینان تبدیل شده اند و بازی های رومیزی، اسباب بازی کودکان، مجسمه های قهرمانان محبوب یا شخصیت های فرهنگ عامه را می سازند و می فروشند.

یادگیری مهارت های مناسب برای کسب درآمد از این حرفه نیز می تواند به تنهایی سودآور باشد. کلاس های آموزش چاپ سه بعدی، تولید راهنمای کاربردی برای فروش آنلاین و حتی ایجاد و فروش طرح های جدید برای اقلام محبوب همگی می توانند راه های جانبی دیگری برای کسب درامد از طریق پرینت سه بعدی باشند.

کسب درآمد همچنین راه شما را برای پیشرفت در این زمینه باز می کند. اگر سفارشات چاپ را از خریداران قبول می کنید، حتماً دلتان می خواهد روی چاپگری گران تر و باکیفیت تر سرمایه گذاری کنید و فهرست متریال ساخت موجود خود را گسترش دهید. اگر بتوانید سرمایۀ اولیه خود را در مدت کوتاهی بازیابی کنید، هزینه ای را که برخی آنرا بالا می دانند، جبران خواهید کرد.

  1. کیفیت چاپ های خود را کنترل کنید

شاید از خود بپرسید: «اگر شخص دیگری چاپ سه بعدی را برای من انجام می دهد، چرا خودم باید روی پرینتر سرمایه گذاری کنم؟» اما وقتی کار را به دیگری واگذار می کنید، مشکلی به وجود می آید. گذشته از حذف مزایای آموزشی، مهارتی، صرفه جویی در هزینه، شما همچنین قابلیت کنترل کیفیت محصول خود را از دست داده اید.

حتی سرویس های خدماتی حرفه ای هم می توانند در مرحله ای از چاپ دچار خطا شوند.

داشتن چاپگر سه بعدی، خودِ شما را مسئول ابتدا تا انتهای فرایند می کند. فرد علاقه‌مند به چاپ سه بعدی تنها با انجام تنظیمات درست و مراقبت از دستگاه می تواند از بروز خطا جلوگیری کند. و اگر خطایی هم رخ دهد تجربه ای برای یادگیری است و دیگر نیازی به دردسر تماس با بخش پشتیبانی  و خدمات مشتریان و بحث برای جایگزینی و مرجوع کردن قطعه وجود نخواهد داشت.

  1. هدیه های منحصر به فرد و خاص بسازید

3dprinting

برخی از ما وقتی به سال نو یا تولد اطرافیان نزدیک می شویم دچار ترس و نگرانی می شویم. محصولات انبوه موجود در بازار گیج کننده هستند و تلاش برای یافتن هدیه ای مناسب که فرد از قبل آن را نداشته باشد دشوار به نظر میرسد.

اما اگر هدیه‌ای منحصر به فرد و خاص را به وسیلۀ دستان بااستعداد و چاپگر سه بعدی خود تهیه کنید، دیگر نگران تکراری بودن هدیه نخواهید بود. می توانید تاثیر شگفت انگیزی روی طرف مقابل بگذارید. شما قهرمان او خواهید بود. هدایای خاص می توانند نشانی از درک خاص شما باشند و تلاش انجام شده به ندرت بدون توجه باقی میماند.

اگر به ایده هایی برای افزایش قدرت تخیل خود نیاز دارید، به مقاله های ما در مورد پروژه های چاپ قطعات جالب مراجعه کنید.

  1. پرینت سه بعدی تکنولوژی آینده است

سرمایه گذاری روی هر نوع فناوری نوینی می تواند ترسناک باشد- اگر خیلی زود منسوخ یا قدیمی بشود چه؟ خوشبختانه کارشناسان به ما می گویند که چاپ سه بعدی در حالی که بسیار رایج است، هنوز در مراحل اولیۀ خود قرار دارد. سرعت گسترش استفاده از این فناوری توسط دانشگاه ها، بیمارستان ها و مهندسان به تنهایی همه آنچه را باید بدانیم به ما می گوید. این فناوری هر روز بزرگ تر، محبوب تر و بهتر می شود.

تاثیر چاپ سه بعدی به گونه ای بوده است که جهان به وضوح به قبل و بعد از استفادۀ گسترده از این فناوری تقسیم می شود. همانند پدیده جهانهشمول اینترنت، این فناوری نیز پیوسته گسترش خواهد یافت. بنابراین خرید چاپگر سه بعدی و یادگیری نحوۀ کار با آن از جا ماندن و گم شدن در گذشته جلوگیری می کند.

3d printier shop

جمع‌بندی مزیت چاپگر سه بعدی در خانه

آن روزهایی که گرانی قیمت مانع از ورود به چاپ سه بعدی می شد گذشته است. این امر هنوز مستلزم صرف زمان و تمایل به یادگیری است، اما هر کسی که بتواند با کامپیوتر کار کند برای یادگیری اصول اولیۀ چاپ سه بعدی کار چندان سختی در پیش نخواهد داشت و می تواند از مزایای داشتن یکی از این دستگاه های باورنکردنی بهره‌مند شود.

داشتن یک پرینتر سه بعدی در خانه شما را تشویق می کند که به جای خرید فوری اقلام مورد نیاز، ایده های نوآورانه ارائه دهید. این امر می تواند تغییری در روابط شخصی و حرفه ای شما ایجاد کند و همچنین تفریحات شما را بهبود بخشد. البته، این راهی عالی برای یادگیری مهارت های جدید و سرگرمی است. اگر حرفه ای فکر کنید حتی میتوانید به کارآفرینی با 3D Printer هم برسید آنهم با پتانسیلی خوبی که در بازار ایران مشاهده میشود و کمبود کارشناس و تعمیرکارهای حرفه ای چاپگرهای سه بعدی فرصت بزرگی برای شماست.

اگر هنوز سردگم هستید، می توانید از لینک  | 3dpe.ir/academy | مقاله های آموزشی ما در مورد پرینتر سه بعدی را مطالعه کنید. این مطالب به شما کمک میکنند تا شناخت خوبی از 3D Printer داشته باشید.

                                                  چاپگرهای سه بعدی توسعه گران بعد سوم