تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3183434
شناسه : 3183434
تاریخ :
کمر بازار خودرو شکست؛ سقوط قیمت های خودرو در بازار ادامه دارد اقتصاد ایران: شواهد متقن نشان می دهد که کمر بازار خودرو شکسته است و سقوط قیمت ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، شواهد متقن نشان می دهد که کمر بازار خودرو پس از 4 سال سیاستگذاری غلط و فاجعه بار به دلیل سیاستگذاری جدید شکسته است و سقوط قیمت ها ادامه خواهد داشت. آزادسازی قیمت خودرو می توانست همان 4 سال پیش انجام شود و در واقع قیمتگذاری می توانست انجام نشود تا بازار 4 سال پرتلاطم را که طولانی ترین بحران خودرویی کشور بود از سر نگذراند و سرمایه اجتماعی کشور همزمان با نابودی صنعت و تولید روی ندهد. 

مدیرعامل ایران خودرو و سایپا در گفتگوی ویژه خبری اعلام کردند: هر هفته عرضه فروش فوری خواهیم داشت. مردم در خرید خودرو عجله نکنند، عرضه خودرو به طور منظم ادامه خواهد داشت.

این سخنان مدیران عامل ایران خودرو و سایپا مانند وعده های گذشته نیست و به دلیل استوار شدن بر منطق تولید و بازار قابلیت تحقق پیدا کردن را دارد. زیرا مانند گذشته مجبور نیستند زیر قیمت تمام شده عرضه کنند و به همین دلیل عرضه خودرو تداوم پیدا می کند. 

انتظار می رود که پس از تلاش ناکام دلالان و کسانی که خودرو به قصد سفته بازی خریداری کرده اند، شاهد تداوم کاهش قیمت ها در بازار باشیم.