تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3182767
شناسه : 3182767
تاریخ :
۵ درصد واحدهای مسکونی هر استان ویژه ایثارگران بدون مسکن است اقتصاد ایران: سمنان- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بابیان اینکه موضوع مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگر در دست پیگیری است، گفت: پنج درصد واحدهای مسکونی هر استان ویژه ایثارگران بدون مسکن است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع سفر یک‌روزه به سمنان نشست با خانواده‌های شهدا و نشستن پای درد و دل این عزیزان است، ابراز داشت: اصلی‌ترین نگرانی این خانواده‌ها برای اسلام، انقلاب و حوزه‌های فرهنگی است.

وی بابیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام و گلزارهای شهدا در استان سمنان سامان‌دهی می‌شود، افزود: اگرچه می‌دانیم بسیاری از این خانواده‌ها مشکلات عدیده‌ای نیز دارند لذا تمامی موارد احصا و با کمک استاندار و سایر دستگاه‌های اجرایی برای حل آن گام خواهیم برداشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بابیان اینکه موضوعاتی نظیر مسکن خانواده‌های ایثارگر نیز در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: در وزارت مسکن و شهرسازی مقرر شد نا پنج درصد واحدهای مسکونی ساخته‌شده هر استان به ایثارگران بدون مسکن تعلق‌گرفته شود.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه استخدام فرزندان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در این خصوص با سازمان اداری و استخدامی برای اجرای قانون به‌کارگیری فرزندان شهدا و ایثارگران رایزنی‌های لازم صورت گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه برنامه‌هایی نظیر اشتغال آفرینی و تسهیلات و غیره نیز بر اساس نیاز هر استان تبیین و اجرایی می‌شود، افزود: در همه این طرح‌ها سرانه استان‌ها مشخص و تعیین‌شده است.