تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3180189
شناسه : 3180189
تاریخ :
در نشست سفیر ایران در قرقیزستان با شهردار مشهد مطرح شد: مشهد آماده همکاری با شهرهای قرقیزستان اقتصاد ایران: مشهد-سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان در دیدار با شهردار مشهدیکی از بند‌های سند همکاری دوجانبه ایران و قرقیزستان همکاری دوجانبه شهر‌ها و استان‌های دو کشور است که در این راستا مشهد و استان "اوش" قرقیزستان خواهرخوانده هم هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،سعید خرازی  افزود:در حال حاضر شرایط قرقیزستان با دیگر کشو‌های مجاور تفاوت‌هایی دارد و فضای سیاسی این کشور بازتر است و خوشبختانه نگاه مسئولان این کشور به ایران نیز خوب است و تمایل دارند با ما کار کنند.

وی با بیان اینکه قرقیزستان به دنبال استفاده از ظرفیت بندرعباس برای ترانزیت کالااست، اظهار کرد: برای تحقق این کار یکی از وزرای قرقیزستان به بندرعباس سفر خواهد کرد.
خرازی گفت:  شهر‌های قرقیزستان حتی پایتخت این کشور نیز در زمینه‌هایی مانند خدمات شهری، بازیافت پسماند، آسفالت معابر و رفت وروب شهرهایشان به تجربیات شهرداری مشهد نیاز دارند که می‌توان باب همکاری‌ها را در این حوزه گشود.
شهردار مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: مبنای کار ما در دوره ششم مدیریت شهری این است که ارتباطات بین المللی مشهد را با همکاری دولت و عاملیت وزارت خارجه گسترش دهیم.
عبدالله ارجائی افزود: امیدواریم وزارت خارجه نیز به استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی شهری توجه بیشتری داشته باشد.
وی ادامه داد: در همین راستا شورای اسلامی مشهد ما را مکلف به برگزاری نشست شهرداران عضو پیمان شانگ‌های کرده است که امیدواریم با همکاری وزارت خارجه موفق به برگزاری مناسب این نشست در مشهد شویم.
شهردار مشهد اضافه کرد: همچنین شهرداری مشهد در حوزه خدمات فنی و مهندسی خدمات شهری، فضای سبز، رفت و روب و آتش نشانی در کشور پیشرو است و آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی و تجربیات شهرداری مشهد را در این حوزه‌ها به شهر‌های قرقیزستان داریم.