تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3169106
شناسه : 3169106
تاریخ :
چری تیگو 8 پرو گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی اقتصاد ایران: هفته گذشته به دعوت شرکت مدیران خودرو از رسانه‌های فعال کشور، فرصتی دست داد تا اعضای زومیت در پیست آزادی جدیدترین محصول چری برای بازار ایران را آزمایش کنند. پیش‌فروش چری تیگو 8 پرو به‌زودی آغاز می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

چری با اختلافی اندک از جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی هماهنگ با استاندارد جهانی، ظاهر بسیار جذابی دارند و فراتر از انتظار مخاطبان کشورهای مختلف را جذب می‌کنند. بازار ایران هم در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری بوده است. کراس‌اورهای X22 ،X33، تیگو ۵ و تیگو 7 و سدان آریزو 5 بخش درخورتوجهی از خودروهای موجود در جاده‌های ایران را تشکیل می‌دهند. با‌این‌اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.

رشد بسیار چشمگیر شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر، به ظهور محصولات لوکس در سبد خودروسازان این کشور منجر شده است. از سال ۲۰۱۸ با معرفی تیگو 8، چری هم به سازندگان شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر چینی پیوست تا خودرویی با قابلیت حمل هفت سرنشین داشته باشد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورهای این محصول به‌ترتیب ۴،۷۰۰، ۱،۸۶۰، ۱،۷۴۶ و ۲،۷۱۰ میلی‌متر است؛ ازاین‌رو، ابعاد تیگو 8 با نسل سوم هیوندای سانتافه موجود در خیابان‌های ایران مشابه است.

مدیران خودرو، نماینده رسمی چری چین در ایران، نسخه‌ای از تیگو 8 را زمستان ۱۳۹۶ رونمایی کرد؛ ولی این محصول با ظهور موج جدید تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از کبود ارز در کشور، فرصت عرضه پیدا نکرد. حالا مدیران خودرو تلاش می‌کند تا نسخه ویژه از تیگو 8 با پسوند پرو را سال ۱۴۰۰ پیش‌فروش کند. این خودرو در‌‌مقایسه‌‌با نمونه رونمایی‌‌شده در سال ۱۳۹۶، پیشرانه قوی‌تر و کابین بسیار متفاوتی  دارد.

طراحی بدنه چری تیگو 8 پرو

در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های اسپرت با حالت تهاجمی وجود دارند. طرفین سپر مه‌شکن‌های LED نصب شده‌اند و اثر چندانی از ادوات ارزان‌قیمت پلاستیکی با رنگ سیاه دیده نمی‌شود. جلوپنجره نیز ترکیبی مشبک با طرحی خلاقانه دارد تا چری تیگو 8 پرو را فراتر از کراس‌اورهای ارزان‌قیمت چینی نشان دهد. در نمای پشت، از چراغ‌های پیوسته در تیگو 8 مدل ۲۰۱۷ خبری نیست و حالا طرح جداگانه با رشته‌های عمودی LED وجود دارند. تیگو 8 پرو ۲۰۲۱ از پشت الهام‌گرفته از هیوندای سانتافه نسل سوم (۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰) به‌نظر می‌رسد.