تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3162756
شناسه : 3162756
تاریخ :
استاندار خراسان رضوی: ظرفیت ۸۱ هزار دوز تزریق واکسن در خراسان رضوی اقتصاد ایران: مشهد-استاندار خراسان رضوی ضمن بیان اینکه آرامش نسبی خوبی در استان ایجاد شده است، گفت: در حوزه واکسیناسیون هم‌افزایی خوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از حدود سه ماه کار فشرده و پشت سر گذاشتن یکی از سخت ترین پیک‌های کرونا، آرامش نسبی خوبی در استان ایجاد شده که مرهون زحمات کادر درمان و مدیریت استان است اما خراسان رضوی همچنان در معرض پیک ششم کرونا قرار دارد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مدیریت پیک ششم باید در دستور کار مدیران استان باشد، تاکید کرد: عادی انگاری یکی از مشکلات کشور و استان است که در این راستا باید نهادینه سازی استفاده از ماسک به طور ویژه دنبال شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را بسیار حساس دانست.
معتمدیان تصریح کرد: با توجه به اینکه همچنان جامعه و مردم در معرض ابتلا به کرونا هستند، واکسیناسیون به تنهایی کارساز نیست لذا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود. 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در یک ماه اخیر در حوزه واکسیناسیون هم‌افزایی خوبی برای استفاده از همه ظرفیت‌ها در استان اتفاق افتاده است که اثرات آن را به وضوح می‌توان مشاهده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: بر اساس آخرین آمار،ظرفیت ۸۱ هزار دوز تزریق در استان ایجاد شده که تا ۱۴۰ هزار دوز نیز امکان تامین زیرساخت‌ها در استان وجود دارد.
معتمدیان ادامه داد: با توجه به تامین زیرساخت‌های واکسیناسیون در استان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر اخیر خود به استان در خصوص تامین واکسن مورد نیاز قول مساعد دادند.
استاندار خراسان رضوی گفت: باید در مجموع اقدامات انجام شده به حداقل سقف ۷۰ درصد انجام واکسیناسیون دو دوز در استان برسیم تا شاهد یک ایمنی پایدار در استان باشیم.
وی بر تشدید نظارت ها تاکید کرد و گفت: برای مدیریت بهتر بیماری باید همچنان اقدامات بازدارنده در دستور کار باشد.
معتمدیان متذکر شد: پای کار بودن همه دستگاه‌ها اولویت مدیریت استان است و در این رابطه باید از همه ظرفیت‌های علوم پزشکی استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: همچنان که کارشناسان بهداشت و درمان تاکید کرده‌اند، زدن حتی دو دوز واکسن مانع ابتلا به کرونا نمی‌شود اما در میزان کاهش فوتی‌ها بسیار اثرگذار است لذا افرادی که واکسن زده‌اند همچنان پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک را رعایت کنند.
وی مردم را به واکسن زدن تشویق کرد و گفت: مردم حتما برای انجام واکسیناسیون به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.