تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3161223
شناسه : 3161223
تاریخ :
اجرای عدالت یکی از عقب افتادگی های کشور است اقتصاد ایران: شیراز- رئیس جمهور اسلامی ایران یکی از عقب ماندگی‌های کشور را مسئله اجرای عدالت دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در جریان دیدار با علما و نخبگان استان فارس افزود: بزرتگترین نعمتی که انسان دارد نعمت هدایت است و اگر همه نعمت‌ها وجود داشت اما نعمت هدایت و ولایت نبود زندگی ما برخوردار از زندگی انسانی و ربانی نبود.

وی افزود: حیاتی که برای انسان تعریف شده، حیات انسانی و الهی او است و آنچه انسانیت انسان در گرو آن قرار می‌گیرد همان حیات طیبه است.

وی گفت: اگر امروز از حافظ شیرازی یاد می کینم، عظمت او از پرتوی فراگیری قرآن شگل گرفته و اگر از ملاصدرای شیرازی، میرزای شیرازی و سایر حکماً، شعرا و فلافسه بزرگ یاد می‌کنیم همگی در پرتو حیات انسانی به این قله رسیده‌اند.

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: شهید دستغیب در پرتوی آموخته‌های قرآن و حیات طبیه الهی به این جایگاه رسید.

حجت الاسلام رئیسی گفت: ۱۵ هزار شهید گلگون کفن استان فارس در پرتری فراگیری قرآن و بهره مندی از هدایت الهی در این قله قرار گرفتند و به ما نیز پیام می‌دهند و ما را به تعالی فرا می‌خوانند.

وی گفت: پیام ۱۵ هزار شهید این خطه آن است که ما راه نورانی را طی کردیم و شما هم اگر می‌خواهید به سعادت دنیا وآخرت برسید، راه همین است و شما هم اگر می‌خواهید راهی نور شوید و در مسیری حرکت کنید که زندگی شما نورانیت داشته باشید، همین مسیر الهی است.

رئیس جمهور اسلامی ایران عنوان کرد: مسیر الهی و ملکوتی منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت در مسیر گام دوم و بر جبران عقب ماندگی‌ها، گفت: یکی از عقب ماندگی‌های کشور مسئله اجرای عدالت است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه البته کارهای زیادی در کشور و فارس شده است، افزود: شیراز شهر قبل از انقلاب نیست و چهره متفاوتی دارد اما آنچه در تمام این توسعه یافتگی‌ها ضرورت دارد آن است عدالت اجتماعی سایه بر همه توسعه یافتگی‌ها سایه افکند.

این خبر تکمیل می‌شود.