تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3157367
شناسه : 3157367
تاریخ :
بلفاروپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟ اقتصاد ایران: چشم ها از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده صورت هستند که علاوه بر جنبه زیبایی، نقش مهمی در انتقال احساسات ما ایفا می کنند. برخی افراد به دنبال شریط محیطی و ژنتیکی، دچار مشکلاتی در نواحی چشم می شوند. ظاهر ناخوشایند چشم ها، علاوه بر کاهش زیبایی و اعتماد به نفس، می تواند سلامتی و بینایی ما را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، افتادگی پلک ها یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برخی افراد را وادار به جستجوی درمان های پزشکی می کند. افتادگی و پف چشم ها در نواحی فوقاتی و تحتانی چشم ها، علاوه بر اینکه جذابیت ظاهری شما را کاهش می دهد، می تواند دید محیطی را مختل کند و به بینایی آسیب وارد کند.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، از طریق حذف چربی اضافی در بالا و پایین چشم ها، افتادگی و پف چشم ها را از بین میبرد و زیبایی و اعتماد به نفس را به چهره شما باز می گرداند.

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی که در اصطلاح عامیانه به جراحی پلک معروف است، یک نوع روش درمانی برای از بین بردن افتادگی و پف چشم ها است. بلفاروپلاستی عملی است که بصورت سرپایی انجام می شود و در اغلب موارد نیاز به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی قابل انجام است. این درمان اغلب در یک روز طی 2 الی 3 ساعت انجام می شود. اما در صورت تشخیص پزشک ممکن است بیش از یک جلسه طول بکشد. بلفاروپلاستی اغلب با هدف بهبود ظاهر پلک ها انجام می شود، با این حال، نقش مهمی در بهبود بینایی محیطی ایفا می کند.مهمترین کاربردهای بلفاروپلاستی عبارتند از ؛

نکاتی که قبل از انجام بلفاروپلاستی باید بدانید؛

عکس جراحی پلک کامل

مسائل پزشکی قبل از بلفاروپلاستی

قبل از انجام جراحی پلک لازم است طیف وسیعی از مشکلات پزشکی خود را با پزشک جراح در میان بگذارید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. علاوه بر این، آگاهی پزشک از برخی مسائل باعث می شود عمل موفقیت آمیزی داشته باشید و عوارض جانبی را به حداقل برسانید. مهمترین مسائل پزشکی قبل از بلفاروپلاستی عبارتند از ؛

چگونگی انجام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

قبل از انجام جراحی، بسته به تشخیص پزشک، بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی اعمال می شود. پزشک به شما مشاوره خواهد داد که کدام نوع بیهوشی برای شما مناسب تر است. این نوع جراحی با توجه به جزئیات جراحی ممکن است با روش های مختلفی انجام شود، اما بطور معمول جراح مراحل زیر را انجام می دهد:

برای درمان افتادگی پلک بالا، ابتدا یک برش روی چین پوست پلک بالا ایجاد می شود. این برش برای بلفاروپلاستی پلک پایین، در زیر مژه ها یا ناحیه داخلی پلک تحتانی ایجاد می شود. سپس چربی، ماهیچه و پوست اضافی از پلک ها برداشته می شود و از طریق بخیه یا چسب برش ها بسته می شوند. معمولا برش ها روی چین و چروک های طبیعی پلک ایجاد می شوند.

عوارض بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

شایعترین عوارضی که انتظار می روند بعد از جراحی پلک مشاهده کنید عبارتند از ؛

موارد نامبرده عوارض جانبی شایع در بلفاروپلاستی هستند. اما سبک زندگی و تاریخچه پزشکی شما می تواند در بروز عوارض جانبی دخیل باشد. بنابراین برای کاهش عوارض احتمالی لازم است حتما قبل از جراحی با پزشک جراح در این باره مشورت کنید.

عکس جراحی پلک بالا

دستورالعمل های بعد از بلفاروپلاستی 

یکی از مهمترین عوامل دخیل در موفقیت هر نوع جراحی، رعایت توصیه های مراقبتی بعد از عمل است. بلفاروپلاستی نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازم است شما بعد از انجام جراحی پلک، نکات مراقبتی را به دقت دنبال کنید تا علاوه بر سرعت بخشیدن به روند بهبودیف بتوانید عوارض احتمالی را به حداقل برسانید. مهمترین توصیه های بعد از بلفارپلاستی به قرار زیر است ؛

چشم انداز بلند مدت بلفاروپلاستی

بعد از انجام جراحی پلک ممکن است تا چند روز تورم و کبودی در ناحیه تحت درمان ایجاد شود اما جای نگرانی نیست، این تورم با گذشت زمان کاهش میابد. بسیاری از افرادی که بلفاروپلاستی انجام می دهند متوجه می شوند که این جراحی تفاوت زیادی در ظاهر آنها ایجاد کرده است. بلفاروپلاستی بخصوص برای کسانی که دارای افتادگی شدید پلک فوقانی هستند یا کیسه های بزرگی زیر چشمان خود دارند، بسیار رضایت بخش بوده است. با وجود اینکه نتیجه بلفاروپلاستی چندهفته بعد از جراحی نمایان می شود، اما نتایج نهایی بعد از گذشت چند ماه قابل مشاهده است. بلفاروپلاستی برای افراد بالای 40 سال، 10 الی 12 سال ماندگاری دارد و نتایج آن تا حد زیادی دائمی است. البته در هر صورت با افزایش سن، علایم پیری ظهور می کنند و شما ناچار هستید تا آثار پیری را تجربه کنید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای بلفاروپلاستی هستند؟

بهترین افراد برای جراحی پلک، کسانی هستند که از سلامت کامل برخوردار هستند و انتظارات وافع بینانه ای از نتایح عمل دارند. اغلب متقاضیان جراحی بلفاروپلاستی، بالای 35 سال سن دارند و با مشاهده علایم پیری، برای بلفاروپلاستی اقدام می کنند. اما در برخی موارد که افتادگی پلک زمینه ژنتیکی دارد، ممکن است متقاضیان کم سن تر باشند.

جراجی پلک، علاوه بر اینکه ظاهر شما را بهبود می بخشدف می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. با این حال، ممکن است این جراحی ظاهر ایده آل شما را ایجاد نکند. بنابراین مهم است که قبل از انجام جراحی به اهداف خود در این زمینه فکر کنید و آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر شما نیز از ظاهر ناخوشایند پلک ها خسته شده اید یا به دلیل افتادگی پلک ها دچار اختلال در بینایی هستید، می توانید از خدمات کلینیک خانه سفید بهره مند شوید و جراحی بلفاروپلاستی را تحت نظر برترین پزشکان ما انجام دهید تا نتایج مورد انتظار خود را دریافت کنید.