تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3149386
شناسه : 3149386
تاریخ :
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران: فوتبال ایران با وجود تحریم‌ها در بالاترین سطح قرار دارد اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران با وجود تحریم‌ها، خودش را در بالاترین سطح حفظ کرده و لیگ این کشور یکی از لیگ‌های مهیج آسیا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  دراگان اسکوچیچ در گفتگو با شبکه الجزیره اسپورت، گفت: در دور قبلی انتخابی جام جهانی من به بازیکنانم گفته بودم حق ندارید در هیچ مسابقه‌ای مساوی کنید یا ببازید و هر وقت زمان سپری شد، ما بیشتر پی بردیم که می‌توانیم به هدفمان دست پیدا کنیم و با ۴ پیروزی دور اول را با موفقیت به پایان رساندیم.
وی افزود: در تیم ملی بر خلاف باشگاهی مهم این است که نفرات خوبی انتخاب کنید و صاحب دیدگاه و بینش باشید. برای بازی‌های تیم ملی فقط دو روز زمان نیاز دارید که اطلاعات لازم را کسب کنید و همین نشان می‌دهد که باید تصمیمات فوری و مهمی گرفت و یک مربی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیم بگیرد که تیمش برای مسابقه بعد چگونه بازی کند.
اسکوچیچ درباره بازیکنان ایرانی، گفت: یک ضرب المثل وجود دارد که اگر یک مربی می‌خواهد موفق شود، بازیکنانش باید ۱۲۰ درصد از توان خود را خرج کنند. این ضرب‌المثل کاملا مختص ایرانی‌ها است و بازیکنان ایرانی هر کدام به تنهایی می‌توانند از مرز‌های توانایی خود عبور کنند. بازیکنان ایرانی از نظر فیزیکی و توانایی فنی فوق‌العاده هستند، ما در خط حمله بازیکنانی داریم که هیچ کس به گرد پای آن‌ها نمی‌رسد.
سرمربی ایران در ادامه گفت: زمانی که مسئولیت تیم ملی ایران را به من دادند، این فشار وارد شد که من جایگزین نفراتی، چون کی‌روش و ویلموتس شده‌ام و بعد از آن‌ها مرتب سوال می‌کردند آیا می‌توانم هدایت ایران را برعهده داشته باشم یا خیر. مردم ایران خوب می‌دانند تیم ملی کشورشان چه پتانسیلی دارد و به همین علت آن‌ها همیشه نتیجه و موفقیت می‌خواهند. باید اقرار کنم که فشار بزرگی روی من بود، چون در ایران رسانه‌ها بسیار زیاد هستند و به سختی می‌توان با آن‌ها کنار آمد، اما با کسب نتایج خوب اوضاع بهتر شد و من مطمئن هستم شرایط بهتر هم خواهد شد.
وی در پایان افزود: من پیشنهادی از تیم‌های ثروتمند حوزه خلیج فارس داشته‌ام که در حال حاضر اصلا علاقه‌ای به آن پیشنهاد ندارم. من سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هستم و فراتر از آن چیزی را نمی‌بینم. بعد از اینکه با تیم ملی ایران به جام جهانی رفتیم و حضور خوبی در این مسابقات داشتیم، می‌توانم به پیشنهادات یا تغییر محل کارم فکر کنم.